Decembrie 2023: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi

Iată că a sosit și ultimul articol cu noutăți din 2023! Iar dacă stați pe aproape veți primi și retrospectiva anului + o super mega ultra giga surpriză. Dar cine sunt eu să vă spun că e important să fiți abonați și să anunțați și prietenii din domeniu să procedeze la fel? 🙄

META

  • Meta testează Emu Video și Emu Edit, funcționalități AI ce permit crearea videoclipurilor pe baza unor prompturi și posibilitatea de a cere edits specifice imaginilor generate de AI;
  • Opțiunea fără reclame Meta aduce consecințe pe care le-am trăit și noi pe propria piele: dacă tu sau un alt admin de pe o anumită pagină aveți acest abonament, atunci pagina respectivă nu mai poate genera reclame. Am anunțat încă de luna trecută acest lucru, dar repetiția este mama învățăturii + cei de la Meta nu au dezvăluit acest aspect încă de la început, ci ne-au lăsat să descoperim the hard way.
    Mai mult, în viitor va exista o taxă în plus pentru cei care nu vor să vadă reclamele nici pe Facebook și nici pe Instagram.
  • Apar ceva modificări importante la nivelul reclamelor politice de pe Facebook și/ sau Instagram. Vor fi marcate AI, pentru a limita conținutul înșelător și deepfake-urile.

FACEBOOK

  • Vom avea opțiunea de Notes și pe Messenger, care este cam aceeași cu funcția de Notes a inboxului de pe Instagram, permițându-ți să postezi info text pe care toate contactele tale din Messenger le pot vedea în aplicație, ceea ce ar putea stimula mai multe conversații și oportunități de interacțiune. Că poate te plictiseai;

Messenger Notes

WHATSAPP

  • Acum vine ceva ce eu așteptam de ceva vreme: usernames pe Whatsapp Channels;
  • Adaugă audio room pentru grupuri. Până de curând, atunci când cineva din grup apăsa pe apelare, îi suna pe toți membrii. Însă, cu opțiunea audio room, membrii pot activa în mod silențios opțiunea de apel, iar ceilalți se pot alătura;
  • După ce au lansat Blocarea conversațiilor, pentru a-i ajuta pe utilizatori să-și protejeze conversațiile mai „sensibile”, acum lansează „Secret code”, o modalitate suplimentară de a proteja conversațiile respective și de a le face mai greu de găsit în cazul în care cineva are acces la telefonul tău.

INSTAGRAM

Three screenshots showing the process of limiting a post to close friends on Instagram

Instagram Reels downloads

  • De asemenea, există opțiunea de a pune versurile melodiilor pe Reels – pentru cei interesați de acest aspect.
  • Au uitat prietenii să te menționeze în Story și nu știu de opțiunea „Add a mention” după ce au publicat materialul? No problemo, vei putea face request să fii menționat. Asta funcționează bine și pentru branduri, când îți vezi produsul prin stories pe la influenceri care „au uitat” să îți dea un tag cinstit;
  • Se lucrează intens la opțiunea “My Week” prin care să poți ține vizibile story-urile postate de-a lungul săptămânii, că poate ai postat ceva interesant și ar fi păcat să dispară după 24h, dar nici să rămână în feed nu e chiar de dorit;
  • Începând cu 15 decembrie, Instagram va transfera toate ghidurile în colecții și astfel opțiunea de a posta ghiduri nu va mai fi disponibilă;
  • Instagram testează implementarea unui ”Wonder Wall”, o nouă opțiune de afișare a notițelor, disponibilă direct în profilul utilizatorilor. Se presupune că acesta va fi un loc de expunere a mai multor notițe, unde ceilalți vor putea posta;
  • Avem trei opțiuni noi pentru editarea de reels pe Instagram! În contextul în care 50% din timpul petrecut de către useri pe Instagram se desfășoară pe Reels, platforma a adăugat opțiunile de tăiere, redimensionare și rotire pentru Reels, astfel că nu mai fi nevoie de aplicații suplimentare;
  • Instagram experimentează noi elemente pentru partajarea în grup închis: opțiunea de a răspunde la notițele din inbox cu mesaje audio, dar  și opțiunea de Events, ce le va permite userilor să creezi chat-uri de grup în apropierea unui eveniment. Pare că li s-a pus rău pata pe aceste Notes;

Instagram Notes update

TIKTOK

Creative Cards

  • Încurajează creatorii să posteze clipuri mai lungi, de cel puțin un minut. Astfel, îl pot monetiza mai bine și să își transmită mai clar mesajul. Se crede că acest lucru se dorește, pentru ca TikTok să poată ține pasul cu sistemul de monetizare al competiției.

YOUTUBE

LINKEDIN

X

DIVERSITATE, că-i mai bună decât toate

Cam atât pentru astăzi și pentru anul acesta :) Ne reauzim în curând cu retrospectiva și nu uita să te abonezi la Newsletter-ul nostru. În caz contrar, 7 ani de lipsă like-uri și pagini închise fără motiv se vor abate asupra ta!

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.