Highlights 2018. Care au fost cele mai importante noutati in digital marketing

Anul 2018 a fost unul interesant pentru digital marketing: de la scandalul Cambdrige Analytica și implementarea GDPR-ului, până la adoptarea chatbot-urilor și lansarea IGTV.

Ce înseamnă toate acestea pentru marketeri și pentru brand-uri?
Într-o prognoză realizată de către eMarketer, aflăm că investiția în reclamele TV va scădea la nu mai mult de o treime din bugetul anual de marketing al marilor companii. Asta înseamnă o prezență cât mai puternică pe platformele sociale, reacții în timp real și conținut personalizat și relevant.

Iată principalele noutăți din anul precedent, pe care trebuie să le adopți în strategia digitală pentru 2019.

Facebook
Odată cu intrarea în vigoare a GDPR, marketerii nu se mai pot baza pe metricii oferiți de aplicațiile third party, care le ofereau date despre potențialii consumatori. Însă, vor putea beneficia de un nou instrument de măsurare, Creative Compass, menit să măsoare impactul ad-urilor.

Grupurile de Facebook vor deveni un instrument foarte important, odată cu introducerea Pixel-ului, dar și cu opțiunea oferită paginilor business, de a adera la astfel de grupuri, unde pot interacționa cu o audiență nișată și activă.

Printre noutățile tehnologice se numără nelipsita realitate augmentată, adoptată din ce în ce mai mult de către brand-uri și marketeri. Facebook oferă posibilitatea de a-ți prezenta produsele în moduri cât mai interactive, folosind AR, dar și prin testarea ad-urilor video redate automat în platforma Messenger.

O altă opțiune de luat în calcul este „Live cross-posting„, opțiune ce oferă administratorilor paginilor de Facebook posibilitatea de a transmite live video-uri pe mai multe pagini în același timp, prin intermediul unei singure postări.

Instagram
Și Instagram a avut parte de câteva lansări de succes, printre care IGTV și opțiunea de Shopping direct din platformă.

IGTV este disponibil pentru orice utilizator, fie personal, fie business, și este destinat numai mediului mobil. Conținutul video vertical, full-screen și cu o durată de până la 60 de minute, te poate aduce mai aproape de audiența ta, dar îți oferă și posibilitatea de a fi vizibil unui public mai larg.

În fiecare lună, 90 de milioane de utilizatori Instagram ating o postare legată de cumpărături pentru a afla mai multe despre produse. Iar Instagram vine în ajutorul business-urilor, cu opțiunea de Shopping, aceasta oferind utilizatorilor acces rapid la prețurile și detalile produselor și acces direct pe pagina de produs.

YouTube
Având în vedere timpul petrecut de tineri consumând conținut video pe smatphone, era doar o chestiune de timp până când gigantul Google va introduce ad-urile verticale și pe YouTube. De asemenea, ținând cont de succesul vlogger-ilor, aceștia au demarat un program premium, pentru creatorii de conținut, oferindu-le posibilitatea de a comercializa propriile produse, direct în platformă.

Snapchat
Platforma cunoscută pentru filtrele populare printre adolescenții din toată lumea, a revenit în forță cu noi opțiuni interactive. Lentilele AR (realitate augmentată) au început să fie folosite încă de anul trecut de marketeri și brand-urile de top.

Pentru a fi și mai aproape de utilizatori, Snapchat a început o colaborare cu platforme de știri folosite de jurnaliști și organizațiile media (Storyful, NewsWhip, SAM Desk și Tagboard), pentru a putea distribui conținutul Snapchat prin API-ul Story Kit al aplicației.

LinkedIn
Pe frontul B2B, LinkedIn lansează Dynamic Ads, personalizate pentru fiecare utilizator, folosindu-se de informațiile publice de pe profilul lui. Acestea au livrat de două ori mai bine decât display ad-urile tradiționale. Totodată, rețeaua profesională s-a aliniat la trend-urile în materie de conținut video, oferind utilizatorilor și business-urilor o nouă metodă de promovare.

 Succes la implementarea trend-urilor în strategia pentru 2019!

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.