Top 3 beneficii ale inteligenței artificiale în Digital Marketing

Te-ai aventurat deja pe căile ChatGPT sau te-ai distrat cu imaginile generate de DALL-E? Indiferent de răspuns, sigur ești la curent cu shiftul de atenție către toolurile AI folosite recent. Și, cum AI + Digital Marketing = ❤️, e timpul să vedem mai exact și ce implică ecuația.   

Mai întâi, pe scurt despre AI  👉  inteligența artificială reprezintă dezvoltarea unor sisteme computerizate care realizează task-uri ce necesită, de obicei, inteligența umană. În lumea digital marketingului, vorbim în primul rând de abilitatea AI de a analiza cantități masive de date și de a genera chiar insights valoroase. 

Probabil deja intuiești beneficiile AI în personalizarea mesajelor de marketing, optimizarea campaniilor ongoing prin rolul pe care îl joacă în algoritmi, chatbots și nu numai, dar cu ajutorul inteligenței artificiale pot fi create și experiențe inovatoare de marketing. Haide să aruncăm o privire pe două exemple de campanii care au folosit inteligența artificială pentru a ieși din obișnuit.

BMW The Ultimate AI Masterpiece

În 2021 BMW a folosit AI pentru a transforma o mașină în artă digitală, ceea ce ei au numit “The Ultimate AI Masterpiece“. Mai exact, algoritmului i-au fost oferite cca 50,000 imagini artistice care înglobau 900 ani de istorie a artei (incluzând artă contemporană) pentru a genera designuri, folosite după pe câteva mașini BMW Seria 8 Gran Coupé. 

BMW AI in digital marketing

Heinz & DALL-E 2

În 2022, Heinz a realizat o campanie în care a folosit doar imagini generate de AI (DALL-E 2), după ce agenția parteneră a realizat că, atunci când oferea toolului un prompt de tipul ”ketchup in outer space”, majoritatea imaginilor generate conțineau sticle de ketchup foarte asemănătoare cu Heinz. Brandul a încurajat și consumatorii să folosească DALL-E 2 pentru a genera imagini interesante cu ketchup (pe care le-au folosit pe Social Media), concluzia fiind, cum explică agenția – Se pare că, exact ca oamenii, și AI preferă Heinz. 

Heinz marketing AI

 

Un alt subiect interesant este cum AI-ul poate ajuta marketerii și în viața profesională de zi cu zi, pentru care găsești câteva beneficii mai jos:

1. Informații rapide

Mai exact, tools precum chatGPT sunt de ajutor pe partea de research, întrucât AI-ul filtrează informațiile disponibile pe web pentru a oferi un răspuns avizat, fără să fi nevoit să cauți pe zeci de websites până dai de informația de care ai nevoie. Cu prompturile corecte, răspunsurile sunt mult mai la îndemână când folosești astfel de tools, deci vorbim de time-efficiency, care se traduce și în productivitate.

2. Sugestii pentru Social Media

Tot vorbind de chatGPT, mulți marketeri deja îl folosesc pentru a genera idei de headlines, copy-uri și hashtags. Atât timp cât este ghidat corect, poate calibra sugestiile oferite pentru o industrie / nișă anume și chiar pe audiența potrivită. Iar dacă nu ești mulțumit de primele idei oferite, îi poți cere mai multe variante, mai scurte, mai directe etc. Asta nu înseamnă că pasezi munca unui tool AI, ci secretul stă și în expertiza marketerului care filtrează și ajustează sugestiile oferite, pentru cel mai bun rezultat. Conform unui studiu realizat de Salesforce, companiile care se folosesc de AI tools pentru Social Media Marketing au o creștere medie de 44% în leads.

3. Optimizare website content & SEO:

Astfel de tools pot fi utile și pentru optimizarea contentului pe website și chiar pentru puțin ajutor pe partea de SEO. Dacă îi oferi ChatGPT-ului informații despre nișa dorită, poate analiza cantități masive de date și surse pentru a-ți oferi keywords relevante pe care să le incluzi pe website-ul tău. Poți inclusiv să întrebi platforma cum ar optimiza un articol anume pentru a include keywords relevante industriei sau să rescrie anumite texte de pe website, pentru a te ajuta cu un ranking mai bun în Google. Trebuie însă să-i oferi informații esențiale, cum ar fi audiența căreia te adresezi, scopul articolului respectiv și alte lucruri importante de care să țină cont. În continuare, este esențial să și testezi sugestiile oferite de tool, să vezi ce îți aduce mai multe conversii.

Iată și o idee interesantă – te poți folosi de chatGPT pentru insights despre cum să optimizezi contentul de pe website pentru voice search (pentru Amazon Alexa, Siri, Google Assistant etc.).

Ce este important de reținut – ideile generate de astfel de AI tools au în continuare nevoie de un filtru uman, care să verifice acuratețea răspunsurilor și, desigur, calitatea lor. Vorbim, deci, de un echilibru între automatizare și factorul uman. Mai mult de atât, până și chatGPT recomandă asta. 😉

Evident, AI este folosit de mult timp în algoritmii rețelelor sociale, întrucât poate procesa și analiza datele utilizatorilor pentru a genera conținut și recomandări personalizate. Poate cel mai la îndemână exemplu este News Feedul din Meta, care analizează datele utilizatorilor – cum ar fi postările anterioare, paginile urmărite și comentariile, dar și date demografice (vârstă, locație etc.) pentru a oferi conținut relevant și interesant.  

Tot de inteligență artificială putem vorbi și în marketingul audio și vizual. Cu creșterea popularității asistenților vocali, cum ar fi Alexa sau Google Assistant și a tehnologiei de recunoaștere vizuală, cum ar fi AR (augumented reality), AI poate fi folosită pentru a crea experiențe de marketing inovatoare și interactive, care să atragă și să fidelizeze clienții. 

Prin urmare, inteligența artificială poate aduce multe beneficii în digital marketing, de la personalizarea mesajelor de marketing, optimizarea campaniilor publicitare și până la ajutorul oferit în viața de zi cu zi, pentru îmbunătățirea productivității. De aceea, este important ca atât Marketing managerii, cât și agențiile partenere să exploreze aceste posibilități și să își adapteze strategiile pentru a profita de avantajele inteligenței artificiale. 

Spre exemplu, o parte din acest articol a fost scris de ChatGPT, iar imaginea articolului este semnată de DALL-E.  

Dacă tot ai ajuns până aici, te încurajez să te abonezi la newsletterul nostru. Mai bine să AI (pun intended) noutățile din domeniu în inbox, decât să n-AI, nu? 😉 

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.