Google Stories pe website-ul tău? Află care sunt beneficiile lor.

Poate stories au început pe Instagram, au continuat pe Facebook și TikTok, dar nici Google nu spune pas la acest trend de short-form content.

 

Ce înseamnă Google Web Stories?

Google Web Stories funcționează similar cu formatul de poveste deja folosit  în numeroase strategii de marketing pentru Instagram, Facebook etc. E timpul deci să afli în acest articol cum poate fi creată o poveste pentru Google Web și cum poate să-ți susțină promovarea afacerii în mediul online. 😉

Avantajele utilizării Google Web Stories sunt pe măsură:

  • apar în rezultatele standard ale căutării Google sau în Google Discover
  • pot fi adăugate la orice tip de newsletter sau alt buletin informativ
  • pot fi conectate din conturile rețelelor sociale pentru a crește componenta de distribuire și implicare a utilizatorilor
  • se pot conecta la propriul site, fie ca pagină individuală, fie ca episod de podcast sau videoclip Youtube. Acest lucru sporește posibilitatea de indexare și afișare în rezultate relevante

Practic, poți împărtăși povești unice și captivante cu publicul, inspira interacțiuni cu elemente atractive și genera trafic către diferitele canale media.

Formatul Google Web Stories

Putem vorbi, în cazul formatului Google Web Stories, de trei părți distincte: poster, pagină de copertă și pagini de poveste.

  • Posterul este primul lucru pe care cineva îl vede în povestea ta, iar Google îl descrie drept ambalaj
  • Pagina de copertă este prima pagină a conținutului poveștii și este unică, la fel ca și posterul
  • Paginile de poveste sunt locul în care începi să spui povestea cu videoclipuri, text și materialele preferate, iar numărul lor poate fi multiplu

Sursă imagine: thatrandomagency.com

Cum se construiesc Google Web Stories?

1.    Prezentarea poveștii

Google a creat un șablon de scenariu pe care să-l folosești pentru a-ți redacta propria poveste web mai ușor.

2.    Alegerea editorului

După realizarea șablonului de scenariu poți trece la pasul următor – alegerea editorului, pe care îl vei folosi pentru a-ți construi povestea. Opțiunile diferă în funcție de gradul tău de experiență de lucru cu aceste instrumente. Astfel:

  • utilizatorii experimentați pot urmări un tutorial de la AMP care îi va ghida prin procesul de creare a unei povești cu elemente personalizate
  • utilizatorii mai puțin experimentați pot utiliza unul dintre editorii necesari fără codare, recomandați pe acest site de specialitate. Nice, nu? 😉
  • utilizatorii Word Press pot folosi cu succes pluginul Web Stories, ce te poate ajuta să creezi și să publici cu ușurință poveștile tale pe website. Acest tip de editor include șabloane, un generator de glisare și plasare, spațiu pentru elemente de marcă personalizate și poți chiar prelua poze din biblioteca ta media.

3. Crearea poveștii web

Odată ales editorul poți trece la partea cea mai importantă 👉 de realizare a conținutului poveștii. Aici totul depinde de inspirația, originalitatea și talentul tău narativ.

 4. Verificarea poveștii înainte de publicare

Pasul final este să îți activezi povestea web creată pe Google, iar acest lucru implică verificarea acesteia cu diverse instrumente de testare:

  • poți testa dacă este valid AMP, utilizând instrumentul de testare AMP sau validatorul de testare AMP;
  • poți verifica dacă povestea ta poate fi indexată de Google, utilizând Raportul Sitemaps și instrumentul de inspecție URL, ce îți oferă informații relevante despre versiunea indexată Google a unei anumite pagini. Aceste informații se referă la:
  • erori AMP
  • erori de structurare a datelor
  • probleme de indexare
  • de asemenea, poți verifica dacă povestea ta este redată corespunzător pentru diferite dispozitive, cu ajutorul unui simulator dezvoltat de Chrome, pentru a fi sigur că se potrivește oricărui tip de device.
  • pentru a încorpora o poveste web pe site-ul tău WordPress, poți folosi cu succes blocul pentru povestiri web. Dacă ți-ai creat povestea web cu diferitele instrumente AMP, vei primi un link încorporat pe care îl poți insera în codul site-ului.

 

Cele mai bune practici pentru crearea de Google Web Stories 👇

1. Alege varianta video de narațiune a poveștii

Noul algoritm Google favorizează în căutare poveștile web sub formă de video. Se poate spune că preferă videoclipurile, dar acceptă și conținuturile cu sunet adăugat, imaginile și animațiile care te ajută să susții mai ușor narațiunea. De asemenea, poți include text, doar să nu depășească limita celor 280 de caractere sau cca 40 – 70 de cuvinte pe pagină.

2. Intercalează elemente interactive

Poveștile sunt menite să fie captivante pentru utilizatori, așa că nu uita să folosești elemente interactive într-un mod cât mai natural. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să construiești mai multe pagini de poveste pentru a împărți informația în cadre scurte, care vor capta atenția cu succes. Mai poți include chestionare și sondaje interactive, eventual linkuri către diferite pagini pentru a crește interacțiunea cititorilor cu sursele de conținut.

3. Folosește-ți identitatea de brand

Poveștile apar în SERP-uri și Google Discover, așa că este bine să incluzi elemente unice ale mărcii, pentru ca publicul să se familiarizeze cu brandul tău.

4. Asigură-te că poveștile tale sunt validate AMP

Poveștile web rulează în cadrul AMP, ceea ce presupune validarea lor în acest sistem.  Ai mai sus diverse instrumente de testare, pe care ar fi bine să le folosești pe tot parcursul procesului pentru a te asigura că poveștile tale pot apărea 💯 pe web.

5. Construiește povești web cât mai accesibile  utilizatorilor

Pentru a ajunge la cât mai mulți utilizatori, poveștile tale web trebuie să fie accesibile . De aceea, nu uita să adaugi câteva detalii ce vor face diferența, cum ar fi:

  • să adaugi text alternativ la imagini
  • să transcrii conținutul audio
  • să folosești subtitrări
  • să adaugi metadate

Elemente SEO ce trebuie introduse în Google Web Stories

Elementele standard SEO se aplică la fel și în cazul Google Web Stories, aducând aceleași avantaje pentru succesul afacerii tale.  Iată câteva mai jos:

  • Adăugarea de metadate la toate elementele poveștii web, deoarece vor fi descoperite direct de către orice motor de căutare; le poți optimiza cu succes urmărind instrucțiunile privind metadatele AMP
  • Google Web Stories sunt pagini de pe site-ul tău web, ceea ce înseamnă că trebuie să fie auto-canonice; termenul se referă la modalitatea de a le transmite motoarelor de căutare că o adresă URL specificată este copia principală a unei pagini. Acestea îți permit să specifici adresa URL canonică pentru o pagină. Un link canonic permite webmasterilor să prevină problemele de conținut duplicat, specificând versiunea „canonică” sau „preferată” a unei pagini web
  • Titlurile poveștilor trebuie să aibă mai puțin de 90 de caractere
  • Adaugă poveștile tale web pe harta site-ului tău și nu include atribute ce nu pot fi indexate; poți verifica dacă au fost indexate utilizând raportul de acoperire a indexului
  • Toate poveștile web create au nevoie de date structurate AMP
  • Toate imaginile au nevoie de text alternativ pentru a îmbunătăți șansele de a fi văzute în Google
  • Toate videoclipurile au nevoie de subtitrări

Alegerea ta inspirată

Chiar că inspirată, pentru că aceste avantaje se vor cuantifica în traficul crescut de utilizatori care vor ajunge la acest conținut, iar acest lucru va sprijini dezvoltarea site-ului și afacerii tale. Iată și alte beneficii:

1.    Google Web Stories este o nouă modalitate pentru utilizatori de a-ți găsi site-ul

Datorită capabilităților puternice ale motorului de căutare Google, posibilitatea ca Google Web Stories să fie văzute în paginile de căutare Google sau în imaginile Google este un motiv suficient de bun ca să le iei în considerare. În plus, în Google Web Stories poți integra linkuri sau CTA-uri care generează trafic către site-ul tău.

2.    Tu deții conținutul pe care vrei să-l publici

Proprietatea conținutului este diferența majoră dintre Google Web Stories și alternativele de rețele sociale. Deoarece creezi conținutul cu AMP / printr-o platformă terță, este alegerea ta să faci ce vrei cu el (îl poți încorpora pe propriul site web sau îl poți partaja după bunul plac).

3.    Experiențe atractive pe site-ul tău

Dacă erai în căutarea unei modalități de a face website-ul tău mai atractiv, Google Web Stories clar este o soluție bună, cu atât mai mult cu cât încă aduce un element de noutate, nefiind încă foarte folosit în România.

4.    Poveștile Google Web sunt distractive pentru urmăritori

Oamenilor le plac poveștile simple, captivante și, de ce nu, amuzante. Trebuie doar să îți găsești nișa și să împărtășești povești faine și dinamice, care vor încuraja utilizatorii să descopere și mai multe informații pe site-ul tău.

5.    Poveștile Google Web permit oportunități unice

Google Web Stories poate fi integrat cu Google AdWords și cu alte oportunități publicitare. Așadar, acest format oferă beneficii similare atât pe Google, cât și pe celelalte canale de comunicare media, deci merită luat în considerare cu toată încrederea de către orice creator de conținut.

Dacă tot ai ajuns până aici, poți vedea pe acest link un demo de web story, care conține câteva dintre recomandările de mai sus. 😉

Iar dacă îți place să fii la curent cu noutățile din Social Media & Digital Marketing, te poți abona la newsletterul nostru chiar aici. Cu recurență lunară, fără spam. ✌️

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.