Retrospectiva 2022: Care au fost cele mai importante noutăți în Social Media

A venit momentul să avem un rezumat a ce a fost mai important în platformele de Social Media în anul 2022.

Dar aici simt nevoia să menționez că sunt multe chestiuni nice-to-have, dar cel mai important este să păstrăm o fărâmă de adaptabilitate, aceea la care apelăm în cazul unui eveniment neprevăzut (dacă nici 2022 nu ne-a arătat că ne poate surprinde…), dar și să luăm în considerare specificul pieței, diferențele socio-culturale sau de consum.

Atenție, urmează un articol lung, structurat pe entități – deci puteți da skip dacă nu sunteți mari fani ai uneia dintre platforme -> deși este bine să fiți la curent cu ce se mai întâmplă, dar cine suntem noi să judecăm?!

TIKTOK

Testează „Repost”, prin care permite utilizatorilor să distribuie anumite clipuri către toți urmăritorii lor;

În urma examinării a peste 2.800 de campanii de brand, a obținut o perspectivă asupra modului în care parteneriatele cu creatorii de conținut ajută la îmbunătățirea rezultatelor. Printre altele, aceste reclame au o rată de vizionare mai bună, însă poți găsi toate rezultatele raportului, aici: bit.ly/3nB2NkG

Lansează testarea beta pentru reclamele din rezultatele căutărilor, oferind o nouă modalitate agenților de publicitate să ajungă la publicul TikTok, folosind keywords;

Pentru TikTok Live va exista o nouă opțiune, denumită „Background Player” – îți va permite să asculți livestream-urile în continuare, chiar dacă ai ieșit din aplicație;

Își lansează propria platformă de dezvoltare a efectelor AR, numită Effect House. Platforma oferă instrumente și resurse, echipând creatorii cu tehnologii intuitive care le vor permite să creeze efecte captivante pentru comunitatea TikTok;

Noi instrumente le vor permite utilizatorilor să eticheteze și să dea credit celor care inițiază trenduri în platformă;

Plată pentru abonarea la anumite livestream-uri? Yup. „Live subscription” le va oferi utilizatorilor acces la chatul disponibil doar pentru abonați, reacții personalizate și badges;

Vom putea programa și posta conținut pe TikTok prin intermediul platformelor de tipul Sprinklr, Hootsuite, Sprout Social etc.;

Ai auzit până acum de TikTok Insights? Îți oferă detalii despre comportamentul și interesele utilizatorilor sau despre modul în care aceștia se conectează cu brandurile;

„Friends” este noul „Discover”, unde vor fi afișate doar clipurile postate e conexiuni, nu și conținutul din tendințe;

Avem la dispoziție un ghid de 25 de pagini despre colaborarea cu creatorii de conținut. Ghidul include informații despre instrumentele și opțiunile pe care le ai la dispoziție pentru crearea campaniilor și exemple de parteneriate ale altor branduri.

TikTok Attribution Manager vă va permite să selectați o perioadă de timp pentru a măsura succesul unei campanii;

A fost lansată opțiunea de istoric al vizitelor profilului – sigur, poți opri această funcție;

Se testează opțiunea Clear Mode, care ne lasă să vedem videoclipurile fără butoane și detalii pe ecran;

În Creative Center poți vedea detalii despre melodiile și hashtagurile în trend;

Adaugă subtitrări automate și traduceri ale descrierilor sau stickerelor text pentru a face conținutul din platformă accesibil publicului larg;

Lansează „TikTok Inventory Filter” – o soluție care oferă brandurilor și agenților de publicitate mai mult control asupra conținutului care apare lângă reclamele lor din fila For You;

Lansează programul educațional gratuit „Follow Me” pentru micile afaceri. Acesta durează 6 săptămâni și include o serie de sfaturi și informații pentru o abordare de marketing mai bună;

Testează fila Magazin – care le va permite utilizatorilor să vizualizeze și să cumpere produse din diferite categorii, precum îmbrăcăminte și electronice. De asemenea, vor fi adăuga „Shopping Ads”, o nouă soluție comercială, concepută pentru a transforma produsele în experiențe TikTok pe care utilizatorii se vor grăbi să le cumpere;

Lansează o nouă opțiune care îți va permite să distribui Povestea TikTok pe rețelele sociale rivale, precum Instagram sau Facebook. Pentru moment, opțiunea este disponibilă doar pentru un număr limitat de utilizatori;

Testează tab-ul „Nearby”, creat pentru a afișa utilizatorilor conținut local. Userii care au acces la noul update vor vedea tab-ul lângă „Following” și „For You”;

A lansat „Instant Page”, opțiune care le permite brandurilor să conecteze reclamelor lor la un landing page în platformă, iar acum îți spune cum te ajută să crești performanța campaniilor;

Lansează la nivel global butonul de dislike pentru comentariile considerate a fi irelevante sau neadecvate;

Îți permite să adaugi până la 5 invitați într-un TikTok Live;

Crește limita de caractere pentru descrierea videoclipurilor la 2.200 de caractere;

Aplicația „TikTok Now”, clona app-ului BeReal, e disponibilă acum în afara Statelor Unite;

TikTok și Penguin Random House îți permit să etichetezi cărți în clipurile tale TikTok. Accesând link-ul, utilizatorii vor fi redirecționați către o pagină în care vor găsi detalii despre carte.

Încheie un parteneriat cu Linktree, pentru a oferi utilizatorilor opțiunea de a afișa mai multe link-uri în pagina de profil;

Testează modul Full Screen pentru videoclipurile de pe platformă;

Lansează o nouă funcție care le permite utilizatorilor să vadă de ce le-a fost recomandat un anumit videoclip în feed-ul „For You”.

Lansează un mini-site, care include link-uri către o serie de studii de caz, sfaturi privind reclamele, instrumente creative și multe altele.

META

Avem un nou set de instrumente pentru monetizarea conținutului, care se concentrează în mod special pe donații;

Au anunțat modificări semnificative în listarea obiectivelor publicitare din Ads Manager, care vor simplifica și eficientiza procesul de configurare al campaniilor, prin evidențierea celor mai practice opțiuni și instrumente;

Începând din 7 februarie, au fost eliminate videoclipurile de profil (poate ați observat în trecut că anumite persoane aveau video în loc de poză de profil). Funcționalitatea permitea încărcarea unui boomerang de 7 secunde în profil – un mod distractiv și captivat de a ieși în evidență în platformă. But not anymore;

Sunt adăugate câteva noi elemente în Creator Studio, inclusiv o opțiune de previzualizare a Story-urilor video și a conținutului postat în Feed;

Se anunță cu surle și tobe deschiderea primului „Meta Store”, un magazin în care vei putea testa și achiziționa produsele hardware Meta. Printre acestea se numără Meta Portal, ochelarii Ray-Ban Stories sau Quest 2. De asemenea, Meta îmbunătățește procesul de cumpărare online pe meta.com. Și iată cum onlineul se mută în offline. Dar să nu uităm nici de Meta Avatars Store, de unde pot fi achiziționate haine pentru a-ți îmbrăca avatarul – în branduri cunoscute global. Și acesta este momentul în care îmi dau ochii peste cap;

„Automatic placements” din Ads Manager au fost redenumite „Advantage+ placements” + alte denumiri schimbate;

A fost implementată o serie de măsuri de protecție a datelor pentru a se asigura că limitează accesul la informațiile personale ale utilizatorilor, oferind în același timp mai multă transparență. Printre informațiile din Ad Library, utilizatorii vor găsi acum detalii despre modul în care paginile folosesc reclamele pe teme sociale, electorale sau politice;

Au fost adăugate noi opțiuni pentru a crea reel-uri din conținutul deja postat. Vor beneficia de stickere interactive, noi opțiuni de editare audio, lungime de până la 90 de secunde, dar iată că avem câteva noi funcționalități pentru Reels (Facebook și Instagram): noi analize, adăugarea stickerului „Ad Yours”;

Campaniile „Advantage+ Shopping” elimină pașii manuali din procesul de creare al ad-urilor și ajută marketerii să observe mai rapid ce reclame funcționează cel mai bine;

Va permite utilizatorilor să posteze NFT-urile atât pe Facebook, cât și pe Instagram;

Testează opțiunea care le permite utilizatorilor să creeze un grup Facebook, să pornească discuții și să invite alte persoane, direct din app;

Au găsit un nou mod de a citi gândurile oamenilor și de a le pune în cuvinte, fără a folosi cipuri implantate în creier;

Lansează „Performance 5”, un set de tactici care te pot ajuta să-ți îmbunătățești performanța publicitară pe platformele Meta;

Anunță „Make-A-Video”, un sistem AI de ultimă generație prin care poți crea videoclipuri de înaltă calitate, din câteva cuvinte;

Avem și câteva updates pentru „Call Ads”. Printre acestea se numără adăugarea opțiunii „Callback” & noi metode de a măsura performanța acestor reclame în Ads Manager;

Utilizatorii Instagram & Facebook își vor putea arăta aprecierea față de conținut prin trimiterea cadourilor sau stelelor, în funcție de platformă;

Spun că observă un progres în Augmented și Virtual Reality, chiar notabil;

Iar aici avem un rezumat al noutăților pentru creatorii de conținut, puse la dispoziție de Meta.

FACEBOOK

Messenger adaugă o nouă opțiune numită „Group Invite Link”, care oferă adminilor unui grup capacitatea de a invita ușor persoane în chat-ul Messenger;

Reels este formatul cu cea mai rapidă creștere pe Facebook și Instagram. Astfel, Meta s-a concentrat pe lansarea Facebook Reels în peste 150 de țări, alături de noi opțiuni de monetizare a conținutului, opțiunea „Remix”, opțiunea de a distribui Reels în Povestea Facebook și altele;

Lansează un nou instrument care va ajuta administratorii grupurilor să prevină răspândirea dezinformării în comunitățile lor. Platforma le permite acum administratorilor să refuze automat postările identificate ca având informații false;

Unii utilizatori Facebook au observat deja o nouă fereastră pop-up în aplicație care îi anunță că pot introduce muzică în comentariile lor. Procesul este alimentat de același sistem ca și stickerul muzical din Stories, permițându-ți să cauți melodii atingând pictograma notă muzicală din partea dreaptă a panoului de comentarii;

Notificări recurente pe Messenger = companiile vor putea să trimită mesaje automate persoanelor care s-au înscris să le primească;

Au fost eliminate podcast-urile din platformă, dar și funcțiile „Nearby Friends”, alertele meteo și istoricul locațiilor. De asemenea, au fost eliminate mai multe categorii de informații din profilurile utilizatorilor: informații despre convingerile religioase, politice, adresa și interesele;

Este în teste opțiunea de back up pentru conversațiile criptate E2E pe Messenger. Mesajele vor fi stocate pe un server criptat, accesibil doar prin PIN sau generator de coduri;

Poți da tag tuturor persoanelor dintr-un grup de Facebook atunci când faci o postare ca administrator, o dată pe zi. Opțiunea apare când vrei să publici în grup cu profilul personal și pui @everyone în postare;

Anumiți utilizatori vor putea să își creeze până la 4 profiluri suplimentare pentru a stimula nivelul de implicare pe platformă. Toate profilurile se vor conecta la un cont de bază și nu vor solicita persoanei să-și folosească numele sau identitatea reală;

Lansează „Creator Collaborations”, funcție care le va permite creatorilor de conținut să colaboreze între ei și să-și extindă Reach-ul postărilor;

Utilizatorii își pot afișa colecția de NFT-uri în profil și crea postări cu eticheta „Digital Collectible”;

Poți desemna un Community Manager care să modereze comentariile din timpul livestream-urilor pe Facebook.

Publică informații despre elementele pe care algoritmii le au în vedere atunci când clasează videoclipurile în platformă. Mai precis, cum decide Meta cât de departe ajunge videoclipul tău;

Apar noi opțiuni pentru grupuri: chat-uri view-only, afișarea personalizată a profilului membrilor și multe altele;

Testează o nouă opțiune care îți va permite să postezi conținut vizibil 24h, 48h sau o săptămână doar pentru abonați;

Au anunțat că renunță la oamenii care verifică ce conținut se publică în favoarea algoritmului său AI. Și se ocupă de concedieri masive în acest sens.

INSTAGRAM

Au implementat 2 opțiuni de afișare a feedului – „cronologic” & „favorite”, iar platforma testează și o nouă opțiune care le-ar permite utilizatorilor să-și rearanjeze grila fotografiilor din profil;

A fost închisă aplicațiile IGTV, Hyperlapse și Boomerang, eliminând în același timp și opțiunea de video in-stream;

Adaugă posibilitatea de a șterge sau arhiva simultan mai multe postări, Stories, IGTV și Reels, împreună cu alte funcționalități pentru controlul contului;

Utilizatorii pot converti story-urile din Highlights în clipuri Reels. Procesul va permite apoi să sincronizezi video-ul cu melodia potrivită, oferind o nouă modalitate de a crea conținut Reels;

Avem opțiunea de a aprecia story-urile utilizatorilor, fără a trimite mesaje private, ci doar inimioare. De asemenea, tot aici au apărut reacțiile de tip Avatar;

Lansează un nou tip de etichetă care le permite utilizatorilor să denumească contribuția fiecărui colaborator la realizarea unei anumite postări;

A adăugat câteva noi opțiuni pentru mesageria privată, printre care: opțiunea de a partaja o previzualizare de 30 de secunde a melodiilor preferate, trimiterea mesajelor în mod silențios (fără ca destinatarul să fie notificat, cu @silent) și posibilitatea de a vedea cine este online;

Testează „Templates”, un nou instrument care va permite utilizatorilor să copieze cu ușurință un format video aparținând unui alt creator de conținut, iar clipurile postate în platformă cu o durată mai mică de 15 minute vor fi distribuite ca Reels;

Introduc opțiunea de a rula reclame care vizează urmăritorii contului business de Instagram. N-ai spune că e ceva nou, dar este;

Actualizează modul în care clasifică postările, pentru a se concentra mai mult pe conținutul original;

Mult așteptata opțiune de Pin pentru postările sau Reel-urile din feedul propriu a venit și poți să îți marchezi ca importante până la 3 postări care dorești să apară în top pentru o perioadă;

Publicitarii nu vor mai putea plasa reclame in-stream, însă vor putea folosi Reels ca alternativă;

Având în vedere popularitatea Reels, testează Feed-ul full screen, în care utilizatorii vor regăsi atât imagini, cât și Reels pe formatul 9:16;

Vom avea cover pentru grid, ascunderea numărului de urmăritori, meniu dropdown, funcție de repost integrată, fotografii fullscreen, mărirea pozei de profil (pentru a o putea vedea mai bine);

Se testează stickere și texte AR în stories, care ne vor permite să plasăm elemente 3D în poze;

Tot în teste este și Instagram Creator Marketplace, care conține un set de instrumente pentru a facilita o colaborare mai ușoară între creatori de conținut și brand-uri;

Este actualizată funcția de subtitrări pentru Reels;

Se lansează noi instrumente menite să ajute părinții și adolescenții, ca răspuns la utilizarea excesivă a aplicației și impactul acesteia asupra săntății mintale, dar se extinde și opțiunea de control privind conținutul sensibil;

Vom avea un nou tip de alertă, dedicată copiilor dispăruți;

Lansează o funcție de căutare în cadrul Hărții, care va permite utilizatorilor să descopere afaceri locale și să obțină mai multe informații despre acestea;

Testează Instagram Notes – cu ajutorul cărora utilizatorii pot posta conținut pentru o anumită perioadă de timp sau anunțuri care apar doar în secțiunea Inbox a aplicației;

Posibil să apară „Candid Stories” – o funcție asemănătoare cu app-ul BeReal;

Testează un nou set de etichete pentru mesajele private, prin care poți gestiona mai ușor DM-urile din partea clienților -> un vis frumos pentru community manageri;

Vom putea programa postările pe Instagram, direct din aplicație – inclusiv Reel-urile și Story-urile. Momentan, poți crea, optimiza și programa Reel-uri de până la 60 de secunde din Meta Creator Studio;

Avem posibilitatea de a încărca stories de până la 60 de secunde, fără a fi împărțite în segmente de 15 secunde;

Testează opțiunea care le-ar putea permite utilizatorilor să distribuie cele mai recente postări către alți useri prin DM. În același timp, testează și o funcție care va proteja utilizatorii de expunerea la conținutul nedorit în app, mai precis tot în DMs;

Avem o nouă opțiune care îți va permite să adaugi un co-creator în Reel-uri + opțiunea de a afișa anumite insigne în funcție de performanța Reel-urilor tale: „Trendsetter” & „Creative Streak”;

Testează o nouă opțiune prin care poți adăuga mai multe link-uri în bio;

Creatorii de conținut Reels vor putea debloca „Achievements” pentru acțiuni precum: colaborarea cu un alt creator, implicarea comunității sau folosirea melodiilor și efectelor populare în Reels. De asemenea, vei putea programa cu până la 75 de zile în avans postările de tip imagine, carousel sau Reel;

Avem opțiunea de a adăuga melodii în postările de tip imagine statică;

După ce s-a tot discutat pe acest subiect, va permite în curând creatorilor de NFT-uri să și le vândă prin platformă. Doar mie mi se pare că fenomenul începe să se stingă sau să nu se mai discute atât de mult despre?

Au lansat subscripțiile, dar acum vor permite și să le oferi cadou;

Extinde funcția „Starea contului”, astfel încât vei putea verifica dacă conținutul tău este eligibil pentru a fi recomandat celor care nu te urmăresc;

Lansează o pagină web, prin care sprijină utilizatorii care nu își pot accesa contul, fie că acesta a fost hack-uit sau pentru că au uitat parola;

Imaginea cu Lionel Messi ridicând trofeul Cupei Mondiale FIFA 2022 este cea mai apreciată postare de pe Instagram.

WHATSAPP

Avem posibilitatea de a participa la discuții de grup, numite Comunități. Aceste grupuri vor conține noi instrumente pentru administratori, apeluri de grup de până la 32 de persoane, reacții la mesaje și partajarea fișierelor de până la 2 GB;

WhatsApp Cloud API va permite companiilor să trimită mesaje și să converseze ușor cu clienții lor;

Vom putea crea reclame care să trimită în mesageria WhatsApp, să vedem mesajele primite pe WhatsApp în inbox-ul Meta Business Suite și posibilitatea de a cere cotații pe Instagram;

Mesajele pe care le trimitem în platformă vor putea fi editate, după trimitere;

Utilizatorii vor putea schimba telefonul între Android și iOS și migra date, precum imagini, videoclipuri sau mesaje în siguranță;

Acum poți reacționa la mesajele primite cu emoji-ul tău preferat, oricare ar fi acela;

Lansează câteva noi funcționalități de confidențialitate, printre care: opțiunea de a părăsi un grup fără a afișa acest lucru tuturor membrilor, posibilitatea de a selecta cine poate vedea atunci când ești online și opțiunea de a bloca screenshot-urile;

Avem funcția Call Links, care îți permite să creezi și să distribui un link prin care utilizatorii se pot alătura unei convorbiri audio sau video;

Meta caută să ofere utilizatorilor o nouă experiență de cumpărare prin intermediul WhatsApp. Userii vor putea căuta, trimite mesaje și cumpăra produse de la companii, direct din app;

Avem o nouă opțiune pe care multe grupuri o vor iubi  – crearea de sondaje;

Sunt introduse avatarurile – dar sunt adăugate și câteva noi moduri în care poți folosi avatarul 3D pe Facebook și Instagram;

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pune la dispoziţia publicului un număr de WhatsApp 0790.219.551, pentru sesizările urgente;

Digital Star a creat comunitatea WhatsApp Digital Marketing România. Vă puteți alătura folosind acest link.

YOUTUBE

Adaugă o nouă opțiune de analiză avansată în YouTube Studio, care îți permite să vizualizezi performanța videoclipurilor în funcție de subiectul principal al fiecăruia, oferind astfel mai mult context cu privire la performanță;

Ajută creatorii de conținut să obțină mai multe parteneriate cu brandurile, adăugând o nouă opțiune în tab-ul „BrandConnect” din YouTube Studio, MediaKit– acesta va oferi informații, care vor putea fi partajate, despre publicul canalului, statistici despre spectatori, abonați, durata medie de vizionare per clip și multe altele;

Adaugă noi opțiuni pentru live stream-urile din platformă, inclusiv opțiunea de streaming colaborativ, notificări atunci când un canal este live și redirecționarea către alte live stream-uri;

Adaugă un nou mod de a afișa videoclipurile scurte „Shorts” în funcție de locație. Actualizarea se concentrează pe cele mai populare videoclipuri scurte și are ca scop îmbunătățirea experienței utilizatorilor;

Reclame în YouTube Shorts, dar și updates în Video & Display 360 – adertiserii vor putea face campanii pe Connected TV (pentru a atinge audiențe în YouTube app sau alte aplicații TV). Personal, deja am observat opțiunea de a trimite un ad de pe TV pe mobile;

Vor fi disponibile mai multe informații despre performanța fiecărui tip de conținut, dar și un grafic cu momentele în care utilizatorii au interacționat cel mai mult cu conținutul, pe baza segmentelor redate din videoclipuri;

Este extins testul pentru Membership Gifting, cu ajutorul căruia membrii unui canal pot cumpăra un anumit număr de abonamente într-o singură achiziție. Ulterior, YouTube le va oferi random altor spectatori în timpul livestreamului;

Toți creatorii vor putea accesa opțiunea „Clips”, care le permite acestora să decupeze o mică parte dintr-un clip (maximum 60 de secunde). Aceasta va fi ulterior redată în bulă direct pe pagina de vizionare a videoclipului original;

Opțiunea „Key Moments” este disponibilă în YouTube Studio, ceea ce va permite creatorilor să analizeze trendul vizionărilor, momentele cheie, retenția urmăritorilor și multe altele;

Urmăritorii din 68 de regiuni vor putea utiliza „Super Thanks”, funcție prin care își vor putea sprijini creatorii prederați cu donații în aplicație;

O nouă funcție îți va permite să modifici videoclipul după ce acesta a fost postat;

Ajută creatorii de conținut să convertească până la 60 sec din videoclipurile proprii în YouTube Shorts. Opțiunea este disponibilă momentan doar pe dispozitivele iOS;

Încheie un parteneriat cu Shopify și le va permite creatorilor de conținut și comercianților să își afișeze produsele pe canalele lor;

Poți folosi pentru textele din descrierea videoclipurilor: Bold, Italic sau Strikethrough;

Testează un nou tip de postare care le permite creatorilor să distribuie conținut disponibil doar pentru 24 sau 72 de ore;

Le permite creatorilor de conținut să vadă la ce alte videoclipuri se uită audiența lor;

Tehnologia machine learning detectează elementele importante, cum ar fi fețele oamenilor, obiectele cheie sau textele și descompune videoclipul în „scene” distincte;

Caută să monetizeze Shorts și se pare că platforma testează afișarea a până la 10 reclame într-o singură pauză.

Lansează Handle – vor ca fiecare canal să aibă un tag@ cu ajutorul căruia utilizatorii să interacționeze mai ușor cu creatorii de conținut și public în general.

Extinde accesul la opțiunea „Go Live Together”, prin intermediul căreia creatorii de conținut își pot da întâlnire pe live-stream:

Testează opțiunea de a reacționa cu emoji-uri în timpul live stream-urilor;

Adaugă „YouTube Emotes” – un set de imagini statice care pot fi adăugate în comentarii, noi instrumente de editare a clipurilor Shorts și dublarea audio automată în mai multe limbi.

LINKEDIN

Adaugă elemente noi în Pagina de Servicii, permițând astfel liberilor profesioniști și IMM-urilor să enumere în profilul lor serviciile pe care le pot oferi. De asemenea, utilizatorii pot fi găsiți pe baza acestor servicii în rezultatele căutărilor din platformă;

Utilizatorii pot să adauge mai multe detalii în istoria carierei lor, explicând lacunele printr-o serie de titluri alternative: părinte cu normă întreagă, o pauză de un an etc.;

Adaugă o nouă opțiune de afișare a link-urilor în profil, împreună cu noi instrumente de analiză pentru postări, o funcție de tăiere a videoclipurilor pe mobil și noi opțiuni de afișare a newsletterului în pagină;

Adaugă un emoji „Funny” în bara de reacții a postărilor, ce va fi disponibil treptat tuturor și ajută utilizatorii să marcheze o postare ca fiind amuzantă;

Se anunță un nou update al opțiunii Creator Mode, oferind utilizatorilor mai multe elemente pentru construirea prezenței pe rețeaua de socializare, precum evenimentele audio, afișarea link-urilor în profil și alte modalități de a-ți crește comunitatea;

Poți promova rapid un eveniment și să obții înscrieri cu ajutorul butonului de boost;

Adaugă stickere către pagini business sau personale pe postările din platformă;

Lansează câteva noi instrumente de publicitate, printre care: reclamele sub formă de document, integrarea conversiilor offline și o nouă bibliotecă media pentru stocare conținutului.

GOOGLE

Adaugă o nouă opțiune, care permite marketerilor să controleze frecvența de expunere a utilizatorilor la mesajele publicitare din campaniile CTV. Această funcționalitate permite o expunere mai largă la un cost mai mic, reducând în același timp și riscul de a declanșa oboseala publicitară;

Avem noi instrumente de comerț electronic pentru branduri, inclusiv un nou program de evaluare a experienței online de cumpărare și informații suplimentare privind tendințele pentru anumite produse.
În plus, urmărește să îmbunătățească calitatea recenziilor afișate în paginile de căutare;

Lansează un update al funcției de Search, noi instrumente pentru Hărți, reclame îmbunătățite, plăți în siguranță și multe altele;

Au fost anunțate și câteva actualizări ale campaniilor Performance Max, inclusiv noi informații și opțiuni de verificare manuală, un nou obiectiv de achiziție clienți și alte câteva îmbunătățiri;

Etichetele de „siguranță a datelor” pentru toate aplicațiile listate în Play Store sunt actualizate, oferind informații specifice cu privire la modul în care fiecare aplicație colectează și folosește datele utilizatorilor.

TWITTER

Nu a fost cel mai bun an al platformei. Compania a fost cumpărată, ba nu a fost cumpărată, ba a fost, cred că nimeni nu mai știe cum stau lucrurile, de fapt. Desigur, doar Elon Musk este la curent.

În luna aprilie, Twitter acceptă oferta lui Elon Musk de a achiziționa compania pentru 44 miliarde USD. Deși nu avem o viziune clară asupra planurilor sale, câteva dintre intențiile lui Elon sunt restabilirea „libertății de exprimare” & combaterea boților. Iar apoi Elon Musk anunță că achiziția companiei a fost suspendată temporar în așteptarea unor detalii suplimentare din partea Twitter;

Lansează opțiunea „Close Friends”, care îți va permite să distribui un tweet doar către anumiți utilizatori;

Orice business din întreaga lume își poate adăuga locația în profilul Twitter, pentru a ajuta clienții să găsească adresa și să ia legătura mai rapid;

Testează „Tweet Tiles”, un nou format pentru postările de tip link, cu imagini mai mari, fonturi de mărime variabilă și CTA-uri evidențiate;

Și dacă tot sunt în centrul atenției, lansează teste pilot pentru trei noi formate de reclame: Text interactiv, Explorator de produse și Anunțuri de colecție. Le poți vedea pe toate, aici: bit.ly/36XuJdB

Lansează noi reguli pentru a limita Reach-ul tweet-urilor duplicate – „copypasta”;

Utilizatorii vor putea atașa imagini, videoclipuri și GIF-uri într-un singur tweet;

Toți utilizatorii vor putea să șteargă mențiunile despre ei dintr-o conversație. Asta va dezactiva, de fapt, link-ul către profilul utilizatorilor;

Testează o nouă opțiune care îți va permite să editezi tweet-urile după ce au fost postate.

Testează opțiunea „Community spaces”, prin care unii administratori vor putea găzdui întâlniri audio în comunitățile lor;

Caută să îmbunătățească experiența video din app prin adăugarea filei „For you” și a opțiunii de a extinde videoclipurile pe întregul ecran;

Lansează Blue badge – pentru doar 7.99$ pe lună și va crește limita de caractere per tweet de la 280 la 4.000;

Dezvoltă un proces prin care va restricționa accesul utilizatorilor la anumite elemente ale aplicației până când vor putea demonstra că sunt oameni.

În loc de concluzie: a fost un an bun pentru Meta, un an ciudat pentru Twitter, un an scurt pentru Clubhouse. Supraviețuiesc cei care se adaptează.

Nu uitați să vă abonați la superbitatea noastră de newsletter, să îl dați mai departe către cei care ar putea fi interesați și să ne urmăriți pe Instagram.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.