Octombrie 2023: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi

Cum spune o vorbă din străbuni: „Tocmai ce te-ai trezit după petrecerea de Revelion, că este octombrie”. Până decideți ce faceți de Revelionul următor, haideți să vedem ce mai zic rețelele sociale:

META

  • Vei putea crea mai multe profiluri personale pe Facebook – Meta se pare că a gândit acest feature pentru a-ți permite să ai câte un profil pentru a putea avea feed-urile cât mai personalizate (ex: de pe un profil urmărești influencerii pe care îi ai în vizor pentru un anumit brand, de pe altul te uiți la pozele foștilor etc.)

Switching from one personal profile to another on Facebook

Facebook rebrand

Imagine

  • În curând, vei putea folosi stickere animate cu avatarul tău din WhatsApp.

  • WhatsApp lansează Flows, prin care companiile pot oferi clienților oportunitatea de a finaliza o tranzacție direct în aplicație – poți selecta locurile în tren, comanda mâncare, realiza o programare etc. Flows va fi disponibil la nivel global în următoarele săptămâni.
  • Se pare că Meta își face temele legislative, pregătindu-se să devină un elev silitor în clasa regulamentărilor UE și lucrează la o versiune de cross messaging platforms, împreună cu WhatsApp.
  • Utilizatorii pot achiziționa Stars pe Instagram, pe care le pot folosi după pentru a trimite cadouri creatorilor de conținut. Gifts pot fi trimise la orice reel apreciat de utilizator, atât timp cât autorul reelului are peste 18 ani, minimum 5K urmăritori și cont de creator.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de Instagram’s @Creators (@creators)

  • Se pare că Instagram testează opțiunea de a ascunde like-urile pe care le dai la postări – vei putea să le permiți tuturor să vadă ce likes dai, doar persoanelor care te urmăresc, doar prietenilor apropiați sau chiar nimănui.
  • WhatsApp Channels se extinde la nivel global – sunt separate de chaturi și îți permit să urmărești conținut transmis de către organizații, artiști, influenceri etc. Poți reacționa la acest conținut cu emojis și trimite conținutul către alte persoane.
  • Dacă înainte în tabul Reels de pe Instagram se afișau atât reels de la conturile pe care le urmărești, cât și reels recomandate de pe alte conturi, acum poți opta pentru filtrul Following pentru a vedea reels doar de la conturile pe care le urmărești.
  • Se pare că Instagram lucrează la prelungirea duratei maxime pentru un Reel la 10 minute. Ce să spunem altceva decât câ așteptăm să vedem Titanicul în varianta Reel.

TIKTOK

  • Unii utilizatori văd rezultate Google când efectuează o căutare în TikTok. Interesant, nu? Într-o lume în care fiecare platformă încearcă să fie un ecosistem închis, această colaborare (sau experiment, cine știe?) între TikTok și Google pare să îndrepte atenția asupra unor discuții mai mari legate de monopol și concurență în domeniul digital.
  • TikTok nu se limitează doar la a crea duete virtuale, acum încearcă să orchestreze și duete în viața reală. Nici nu mai știm dacă să numim asta „networking” sau „netflirting”. În orice caz, este vorba despre Meet Cute, o funcție de pe intranetul companiei permite angajaților să-și promoveze familia și cunoștințele în rândul colegilor.
  • Tactici pentru cei care vor mai multe views pe materialele încărcate în platformă.
  • Este oficial, conținutul generat (total sau parțial) cu AI trebuie marcat pe TikTok, altfel va fi scos de pe platformă. Poți marca conținutul respectiv printr-un sticker, mențiune în textul postării sau prin bifa de conținut AI (ce trebuie selectată când publici videoul).

  • TikTok a făcut un parteneriat cu Billboard, lansând TikTok Billboard Top 50 chart, un top săptămânal al celor mai populare melodii de pe TikTok în SUA. Topul va fi actualizat în fiecare zi de joi.
  • Există deja funcția de trimitere mesaje pe platformă, dar se pare că TikTok a început să angajeze specialiști care să dezvolte partea de private chats mai mult.
  • Un an mai târziu, TikTok AR Effect House iese din Beta. Funcționează similar cu Lens Studio (Snapchat) și Spark AR (Meta), oferind creatorilor posibilitatea de a-și crea propriile efecte AR în aplicație.

YOUTUBE

LINKEDIN

  • Mai puțini followeri pe LinkedIn? Dacă observi asta, iată și motivul – LinkedIn va scoate conturile inactive din nr. total de followers ai paginilor. Practic, s-au uitat în grădina lui Elon Musk și au zis că vor și ei.
  • În Branded Content Library poți căuta postările marcate drept paid partnership pe keywords, dar și în funcție de perioada selectată.

DIVERSE

  • Agency Adventure este un joc creat de Snapchat pentru desktop, menit să ajute agențiile să înțeleagă valoarea pe care o poate oferi Snapchat în marketing.
  • A mai intrat cineva de curând pe Clubhouse? Pentru că dacă da, siiiiigur au fost observate ceva schimbări în aplicație (nu mai ai followers, ai friends – adică persoane care te urmăresc și pe care le urmărești –> iar acest este doar un exemplu). Ei, ce voiam să zic: vor să se reorienteze și să devină o platformă de audio messaging. îhî.
  • Veneția taxează turiștii dacă stau doar o zi în oraș. Adevărul este că pot înțelege de ce. Și apropos de turiști: un neamț a vrut și el o poză la Fântâna din Florența, ca tot turistul, doar că a provocat ceva stricăciuni cu această ocazie.
  • De luna viitoare, Google este cu ochii pe cei care fac publicitate electorală și îi cam obligă să marcheze conținutul generat cu AI.
  • Google adaugă un nou tool AI – se numește Creative Guidance și este integrat în Google Ads. Acesta poate evalua videourile tale și îți poate oferi sfaturi despre cum să le modifici, pentru rezultate mai bune.

 

Spor la implementat ceea ce tocmai ai citit și să facem frumos pe internet.

Nu uita de newsletterul lunar Digital Star, unde primești cele mai importante știri din luna respectivă. Abonează-te, aici.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.