Noiembrie 2023: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi

Octombrie a venit și a plecat mai repede decât un story pe Instagram, dar în lumea digitală, ceasul nu doarme niciodată. În timp ce vă planificați următoarea mișcare digitală, industria a dat deja startul unei serii de noutăți care ar putea să vă schimbe complet planurile. Gata cu vorba, trecem la fapte. Haideți să vedem ce a apărut în universul digital marketingului în luna trecută, în timp ce pregătiți hainele groase și campaniile de Crăciun:

META

  • Collection Ads vor fi disponibile și pe Facebook, nu doar pe Instagram. Meta introduce și Multi-destination Reels carousel ads – mai exact, poți avea diferite call-to-actions în Reels carousel ads și direcționa userii către diferite pagini de produse;
  • Meta dezvoltă AI instruit cu ajutorul postărilor publice de pe platformele Facebook și Instagram. Cum „ale cui?” Și ale tale, desigur.
  • Meta explorează opțiunea de a oferi abonamente fără reclame în UE (nouă deja ne-a apărut mesajul de mai jos). Cine ar fi dispus oare să plătească?
    Ce este extrem de important de reținut: dacă ai un cont de Ads pe care îl administrezi, NU achiziționa acest subscription, pentru că nu vei mai putea face ad-uri.
  • A apărut un raport Meta despre comportamentul consumatorului. Deși acesta este centrat pe Asia, poți găsi insighturi și oportunități interesante.
  • Chatbotul Meta AI va fi disponibil pe Instagram messenger, Facebook messenger & WhatsApp și vei putea alege între 28 “personalități”, unele inspirate de celebrități.
  • De ce nu sunt de ajutor hashtagurile (și când există șanse să fie) – aici detalii. În sfârșit cineva a așternut gândurile mele, în calitate de jurat și mentor al GPeC am tot spus acest lucru magazinelor online cu care am avut ocazia să discut: „dacă tot insistați, măcar make it wiser”.
  • Meta a anunțat că vrea să integreze AI tools pentru creatorii de conținut de pe Facebook & Instagram.AI photo editing feature on Instagram, applying a “watercolor” effect to an image.

INSTAGRAM

WHATSAPP

FACEBOOK

TIKTOK

  • TikTok anunță un parteneriat cu Disney. În hubul creat special pentru aniversarea a 100 ani de Disney, userii pot crea content folosind efectele & muzica din filme, să completeze quizuri și să colecționeze carduri digitale cu personajele preferate.
  • Din noiembrie TikTok integrează automat captions în toate videourile. Totuși, vei putea în continuare să editezi captionurile după ce postezi.
  • Este în teste un abonament pe are să ți-l faci pentru a urmări conținut fără reclame, pentru cca 5$/ lună. Asta nu va include, evident, reclamele native (prin intermediul creatorilor de conținut) – deci nu vă bucurați prea tare :P Sunt curioasă dacă cei care lucrează în Digital Marketing care își iau un astfel de abonament fac un research separat de ce mai face concurența sau ce reclame mai sunt pe val…
  • Apare Creative Assistant, parte din TikTok Creative Center, fiind un tool AI care te ajută să descoperi trenduri, best practices și poate oferi idei pentru contentul tău.
  • Cică ar fi în curs organizarea unui festival global de muzică, marca TikTok.
  • TikTok lansează Out of Phone Ad Option. Această opțiune permite partenerilor TikTok și brandurilor să ducă contentul de pe platformă pe billboards, în reclame la cinema, restaurante, aeroporturi etc.
  • Sunt în plan videourile de 15 minute și este în teste această opțiune, pentru un număr limitat de utilizatori (limita curentă a videourilor fiind de 10 minute). videos de 15 minute cu un nr. limitat de utilizatori, limita curentă a videourilor fiind de 10 minute.

LINKEDIN

YOUTUBE

  • YouTube introduce Spotlight Moments – o funcționalitate ce folosește AI pentru a identifica videouri populare pe YouTube pe o anumită temă, printre care va afișa adul tău. Videourile pe aceeași temă vor fi după salvate într-un playlist într-un hub.
  • YouTube adaugă un nou tab în Analytics (new & returning viewers) prin care poți selecta datele aferente fiecărei categorii, pentru a-ți ajusta corespunzător contentul după.
  • Desigur, dacă toate platformele promit să ne scutească de reclame în schimbul unei sume (nu tocmai) modice, și pentru YouTube Premium vom plăti mai mult.  Reiau gândul de mai sus: nu cred că este tocmai ok pentru cei care lucrează în publicitate/ marketing să aibă un astfel de cont, oare îmi mai împărtășește cineva opinia?
  • YouTube a depășit Netflix ca platformă de vizionare video preferată în rândul adolescenților. Ce surpriză.
  • YouTube testează noi opțiuni: prima opțiune îți permite să pui comentariile pe pauză în videos. În plus, creatorii vor putea eticheta produse în video (și să adauge timestamp în video când apare produsul, alături de un buton de buy).

AI (nu neapărat)

  • Google experimentează cu generarea de imagini în Search. Mai exact, atunci când cauți o imagine specifică, AI poate genera 4 rezultate, pe care le poți adapta ulterior editând promptul. Funcția este momentan în teste în SUA.
  • Am vorbit mai sus cum YouTube  adepășit Netflix în rândul tinerilor, dar iată că și ChatGPT a înregistrat mai multe vizite pe web decât Netflix. Adevărul este că pe GPT poți sta pe același cont de la mai multe adrese fără să plătești extra.
  • ChatGPT devine și mai apropiat de limbajul uman. Va putea acum să vadă, să audă și să vorbească, permițând utilizatorilor să aibă conversații vocale sau să îi arate fotografii despre care au întrebări. Superb.

Spor la implementat ceea ce tocmai ai citit și să facem frumos pe internet.

Nu uita de newsletterul lunar Digital Star, unde primești cele mai importante știri din luna respectivă. Abonează-te aici sau dă mai departe și altora informația.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.