Noi direcții MarTech de la WebSummit 2022

WebSummit, una dintre cele mai cunoscute conferințe de Tech s-a întors anul acesta în Lisabona, deschizându-și din nou porțile start-up-urilor, investitorilor, liderilor din industrie, dar și pasionaților de MarTech. Astfel, așa cum v-am obișnuit, pregătiți-vă să aflați câteva informații relevante de la conferință, în urma participării noastre în perioada 1-4 noiembrie 2022.

Fără îndoială, printre cele mai dezbătute subiecte anul acesta se numără: Web3, Fashion, Tech, dar și AI. Tranziția de la Web2 la Web3 și posibilitățile survenite în urma Metaverse s-au regăsit în aproape fiecare industrie. Ideea unei lumi virtuale deschide noi oportunități pentru start-up-uri, afaceri și industrii (precum cea de Fashion), transformându-se astfel într-un spațiu digital mai puțin dăunător mediului înconjurător.

Metaverse & viitorul internetului

La WebSummit 2022, această viziune a fost prezentată într-un mod simplu și inedit, departe de ideea unui univers digital (precum cel din faimosul film Matrix), ci mai degrabă ca un cumul de aplicații, dispozitive și ecrane.

Metaversul este deja o realitate, una în care probabil ați participat în jocuri, aplicații, AR, VR, precum au făcut și unele dintre cele mai cunoscute branduri (Ikea, Nike, Sony). Astfel de companii gigant folosesc deja aceste tehnologii pentru a vinde produse, însă adevăratul obstacol rămâne: ruperea granițelor lumii digitale si fizice sau, după spusele lui Herman Narula (Co-founder & CEO @Improbable):

„Metaverse is a supplement, rather than a replacement”.

În susținerea acestei idei, Philip Rosedale (Founder and Advisor @Second Life) explică oportunitățile pe care le oferă metaverse: „It offers a lot more possibilities for people who need to socialize or do things they are not able to do in the real world. Take people who have disabilities as an example, they would want to maybe hear, speak, walk and so on. Well, in metaverse they will be able to do so.”

Web 2.0 vs. Web3

Sir. Tim Berners-Lee (inventatorul World Wide Web) a adus câteva perspective interesante despre așa numitul Web 3 = o idee pentru un nou tip de interacțiune a World Wide Web, de data aceasta bazată pe tehnologia blockchain, care permite partajarea transparentă a informațiilor și salvarea de tokens (jetoane).

“Web3 va fi construit peste Web2, o evoluție mai degrabă decât ceva total nou”.

Totodată, în discuțiile despre free-web a fost menționată și posibilitatea ca metaversul să fie un spațiu mai larg și incluziv. Până la urmă, dacă metaversul reprezintă o lume digitală, nimeni nu poate fi lăsat în afara ei. Cu singuranță nu Generația Z.

Gen Z: noua generație de investitori

Generația Z este hiper conectată. Pentru așa-numiții nativi digitali, lumea există doar într-un singur fel: phydigital. Ei știu să diferențieze conținutul bun de rău, au surse de încredere și consumă totul într-un mod practic, direct și neșlefuit.
Este generația care își schimbă conceptele, iar companiile de succes se descurcă foarte bine în a înțelege acest lucru, cu mult înaintea altora.
Ascultând-l pe Donald Tang (VP Shein), înțelegem că modelul lor de operare este continuu și bine integrat.

Odată cu dezvoltarea noilor tehnologii și sosirea generației Z la protagonismul muncii și consumului, lucrurile au început să se schimbe într-un ritm alert. Acest lucru a provocat companiile să aloce și mai mulți bani în cercetare și design. Pentru acestea, a avea o structură care se adaptează ușor este singura modalitate de a răspunde cerințelor actuale.

Pe lângă caracteristicile menționate ale generației Z, a mai fost adusă în discuție și gândirea lor sustenabilă: preferă produse care durează, care nu sunt dăunătoare mediului înconjurător și care au, în esență, costuri mai mici.
Nick de la Forge (Co-Founder and Partner Planet A Ventures), Seth Bannon (Founding Partner Fifty Years) și Yasir Khan (Editor-in-chief Thomson Reuters Foundation) au caracterizat această generație ca fiind „transparentă, agilă, mereu în mișcare și preocupată de mediu”.

Așadar, dacă ar fi să ofer câteva cuvinte cheie care să definească WebSummit-ul  de anul acesta în câteva cuvinte ar fi: networking, freedom of speech, innovation.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.