Iunie 2022: Noutăți din Social Media despre care ar trebui să știi

Cum ar fi mai bine să începem vara, dacă nu cu un exercițiu de gândire laterală (cu soluția la final)? –> Pe un deal, lângă o casă izolată, se află 5 bucăți de cărbune, 1 morcov și 1 fular. Nimeni nu le-a pus pe iarbă, dar ele sunt acolo. De unde au apărut?

După furtuna de creiere, haide totuși să revenim la scopul inițial: știrile din Social Media, ce a apărut nou de când nu ne-am mai citit.

1. TikTok

– noi instrumente le vor permite utilizatorilor să eticheteze și să dea credit celor care inițiază trenduri în platformă;

– plată pentru abonarea la anumite livestream-uri? Yup. „Live subscription” le va oferi utilizatorilor acces la chatul disponibil doar pentru abonați, reacții personalizate și badges;

– vom putea programa și posta conținut pe TikTok prin intermediul platformelor de tipul Sprinklr, Hootsuite, Sprout Social etc.;

– ai auzit până acum de TikTok Insights? Îți oferă detalii despre comportamentul și interesele utilizatorilor sau despre modul în care aceștia se conectează cu brandurile;

„Friends” este noul „Discover” și vor fi afișate doar clipurile postate e conexiuni, nu și conținutul din tendințe;

– avem la dispoziție un ghid de 25 de pagini despre colaborarea cu creatorii de conținut. Ghidul include informații despre instrumentele și opțiunile pe care le ai la dispoziție pentru crearea campaniilor și exemple de parteneriate ale altor branduri.

2. YouTube

Reclame în YouTube Shorts, dar și updates în Video & Display 360 – adertiserii vor putea face campanii pe Connected TV (pentru a atinge audiențe în YouTube app sau alte aplicații TV). Personal, deja am observat opțiunea de a trimite un ad de pe TV pe mobile;

– vor fi disponibile mai multe informații despre performanța fiecărui tip de conținut, dar și un grafic cu momentele în care utilizatorii au interacționat cel mai mult cu conținutul, pe baza segmentelor redate din videoclipuri;

– este extins testul pentru Membership Gifting, cu ajutorul căruia membrii unui canal pot cumpăra un anumit număr de abonamente într-o singură achiziție. Ulterior, YouTube le va oferi random altor spectatori în timpul livestreamului;

– toți creatorii vor putea accesa opțiunea „Clips”, care le permite acestora să decupeze o mică parte dintr-un clip (maximum 60 de secunde). Aceasta va fi ulterior redată în bulă direct pe pagina de vizionare a videoclipului original;

– opțiunea „Key Moments” este disponibilă în YouTube Studio, ceea ce va permite creatorilor să analizeze trendul vizionărilor, momentele cheie, retenția urmăritorilor și multe altele;

– urmăritorii din 68 de regiuni vor putea utiliza „Super Thanks”, funcție prin care își vor putea sprijini creatorii prederați cu donații în aplicație.

3. Instagram

– au apărut reacțiile de tip Avatar pentru Instagram Stories;

Instagram avatar reactions

– își reîmprospătează identitatea vizuală – adică fontul, sigla și culorile, dar și alte elemente de brand – pentru a celebra creativitatea, simplitatea și autoexprimarea;

– având în vedere popularitatea Reels, Instagram testează Feed-ul full screen, în care utilizatorii vor regăsi atât imagini, cât și Reels pe formatul 9:16;

Instagram full screen reels test

– este în teste distribuirea NFT-urilor în platformă cu un grup de creatori și colecționari din SUA. Nu vor exista taxe asociate postării sau distribuirii acestora, iar rețeaua socială spune că va extinde accesul la această funcționalitate în curând;

– mult așteptata opțiune de PIN pentru postările de Instagram a venit și începe să fie disponibilă pentru tot mai mulți useri. Vei putea să îți marchezi ca importante până la 3 postări care dorești să apară în top pentru o perioadă;

cover pentru grid, ascunderea numărului de urmăritori, meniu dropdown, funcție de repost integrată, fotografii fullscreen, mărirea pozei de profil (pentru a o putea vedea mai bine) – acestea sunt câteva dintre anunțurile făcute zilele acestea;

– în curând vei putea vedea cine este online pe Instagram, exact cum poți vedea în aplicația Facebook Messenger.

4. WhatsApp

„Communities on WhatsApp” oferă utilizatorilor posibilitatea de a reacționa la mesaje (aceleași opțiuni ca pe Facebook), trimite documente de până la 2GB și adăuga până la 512 persoane într-un grup;

WhatsApp Cloud API va permite companiilor să trimită mesaje și să converseze ușor cu clienții lor;

– vom putea crea reclame care să trimită în mesageria WhatsApp, să vedem mesajele primite pe WhatsApp în inbox-ul Meta Business Suite și posibilitatea de a cere cotații pe Instagram;

– Mesajele pe care le trimitem în platformă vor putea fi editate.

5. Facebook

Notificări recurente pe Messenger = companiile vor putea să trimită mesaje automate persoanelor care s-au înscris să le primească;

– din 3 iunie sunt eliminate podcast-urile din platformă;

– au fost eliminate funcțiile „Nearby Friends”, alertele meteo și istoricul locațiilor începând cu 31 mai 2022.

6. Meta

– „Automatic placements” din Ads manager vor fi redenumite „Advantage+ placements”. Practic, doar denumirea se schimbă, sistemul de livrare al reclamelor rămâne același. Sursa: bit.ly/3a6IM1M

– își actualizează Politica de Confidențialitate pentru a clarifica tipurile de informații pe care compania le colectează, folosește și partajează, în conformitate cu reglementările din întreaga lume și cu feedback-ul utilizatorilor și al experților;

– este implementată o serie de măsuri de protecție a datelor pentru a se asigura că limitează accesul la informațiile personale ale utilizatorilor, oferind în același timp mai multă transparență. Printre informațiile din Ad Library, utilizatorii vor găsi acum detalii despre modul în care paginile folosesc reclamele pe teme sociale, electorale sau politice.

7. Google

– va fi lansat un update al funcției de Search, noi instrumente pentru Hărți, reclame îmbunătățite, plăți în siguranță și multe altele;

– au fost anunțate și câteva actualizări ale campaniilor Performance Max, inclusiv noi informații și opțiuni de verificare manuală, un nou obiectiv de achiziție clienți și alte câteva îmbunătățiri;

– etichetele de „siguranță a datelor” pentru toate aplicațiile listate în Play Store sunt actualizate, oferind informații specifice cu privire la modul în care fiecare aplicație colectează și folosește datele utilizatorilor.

8. Twitter

Twitter își actualizează politica de confidențialitate și oferă un nou look site-ului, incluzând și un joc interactiv conceput pentru a ajuta utilizatorii să înțeleagă mai bine opțiunile privind confidențialitatea datelor;

– lansează noi reguli pentru a limita Reach-ul tweet-urilor duplicate – „copypasta”;

Elon Musk anunță că achiziția companiei a fost suspendată temporar în așteptarea unor detalii suplimentare din partea Twitter;

– utilizatorii vor putea atașa imagini, videoclipuri și GIF-uri într-un singur tweet.

9. LinkedIn

– adaugă noi instrumente pentru creatori: pentru îmbunătățirea accesibilității, inclusiv subtitrări în timp real pentru evenimentele live, căutarea îmbunătățită a postărilor vizualizate și opțiunea de a afișa o adresă URL personalizată în profil.

Răspunsul pentru exercițiul de la început: cei 5 cărbuni, morcovul și fularul au fost pe un om de zăpadă care s-a topit între timp.

Nu uita: Tuesday is NewsDay, așa că dă-ne un Follow/ Like/ Comment/ Share și pe pagininile de Facebook sau Instagram ale agenției și mulțumim dacă ești deja abonat la newsletter

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.