Iunie 2019: 13 noutăți din Social Media despre care ar trebui să știi
A sosit acel moment din lună când ne punem la curent cu noutățile anunțate pe parcursul lunii anterioare, de care ar fi ideal să ținem cont atunci când punem la cale noi campanii sau proiecte. Haide să vedem despre ce este vorba și care sunt știrile apărute:
1. Google testează link-urile de Shopping din video-urile de pe YouTube;
2. Facebook are de gând să facă niște schimbări în design, în algoritmul care decide ce video-uri ne ajung în NewsFeed, dar și în cum ne ”servește” postările prietenilor;
3. Emoji-urile au devenit o modă în rândul rețelelor de socializare, iar Google nu se lasă mai prejos: a lansat 53 de emojis care să mulțumească pe oricine utilizează Android (indiferent de sex/ culoare). Și tot gigantul Google a schimbat aspectul paginii care afișează rezultatele căutărilor;
4. Raportul industriei de Social Media Marketing pentru 2019 este disponibil spre citire și a fost realizat pe un eșantion de peste 4500 de respondenți;
5. Te cam enervezi când ți se întrerupe video-ul din cauza reclamelor sau când melodia încetează să se mai audă în căști dacă schimbi tab-ul (de pe mobil)? Atunci testează YouTube Music și YouTube Premium, servicii disponibile acum și în România. Iar dacă ești împotriva curentului și vrei să te apuci de advertising pe YouTube, aici ai câteva sfaturi numai bune de luat în seamă;
6. Funcționalități noi în rândul reclamelor pe LinkedIN: obiective pentru campaniile de promovare – în funcție de etapa în care ești în Customer Journey, noi parametri de targetare etc. Iar dacă ești cu adevărat interesat, iată cum poți crea o campanie de generare de lead-uri în LinkedIN;
7. Instagram permite încărcarea video-urilor orizontale (landscape) în IGTV și câteva chestiuni creative pe care le poți implementa în feed sau în stories (aici și aici);
8. Mark Zuckerberg s-a ocupat personal (nu, glumesc) de ștergerea a peste 2 miliarde de conturi false în primele 3 luni ale acestui an. Și aici știm că este vorba și despre câteva de pe plaiurile mioritice. Apoi, trebuie să mai ai în vedere și faptul că paginile cu review-uri negative vor fi penalizate;
9. TikTok, revelația momentului, a avut 1.4 milioane de descărcări în primele 3 luni ale acestui an – în România și ne-a dus pe locul 15 în lume. De asemenea, Dom Hoffman, unul dintre creatorii rețelei Vine (care a fost dusă la cimitirul rețelelor sociale de către cei de la Twitter – ah, wait…) anunță că va lansa Byte – concurența TikTok. Să nu uităm că și Facebook a lansat în noiembrie anul trecut aplicația Lasso (doar în US), ce se voia tot concurent TikTok;
10. Vine sfârșitul unei ere de liniște pe WhatsApp. Din 2020 vor apărea ad-urile în aplicație. Mulțumirile pot merge către Mark – el a luat decizia de a introduce Stories promovate, noi formate de mesaje și product catalog preluat din Business Manager. Succes în scăpat de ad-uri :)
11. Modalitatea de afișare a numărului abonaților din YouTube va suferi modificări, iar ad-urile din platformă vor putea fi în curând și statice (să nu mai fie nevoie să creezi un video pentru a te promova în YouTube);
12. Ai de făcut un research serios despre cele mai vizibile site-uri din România (dintre 2200 analizate) și care sunt keywords relevante pentru categoriile respective (dintr-un total de 540.000)? Ei bine, Upswing lansează instrumentul gratuit de analiză – Visibility Report;
13. În Statele Unite, în 2018 bugetele de advertising au depășit 100 miliarde de dolari, pentru prima dată în istorie;
Dacă ți-au atras atenția și alte știri pe care nu ar trebui să le ignorăm, scrie-ne pe Facebook sau LinkedIn. Și nu uita să te abonezi la newsletter-ul nostru!