Highlights 2021. Care au fost cele mai importante noutăți în Digital Marketing

A mai trecut un an de pandemie, de „acomodare”cu noua normalitate, dar pentru cei mai mulți 2021 a fost anul în care au luptat și mai mult să se mențină la suprafață. Și voi relua vorbele de anul trecut ale lui Dragoș Smeu: „din păcate nu avem niciun salvamar prin preajmă care să ridice steagul roșu și să ne spună că ar trebui să stăm liniștiți pe plajă.”

Haide să vedem un rezumat a ce a fost mai important în Social Media, cu mențiunea că sunt multe chestiuni nice-to-have, dar când ne gândim să le implementăm ar fi excelent să ne luăm în considerare specificul pieței unde vrem să facem acest lucru, dar și la diferențele socio-culturale sau de consum dintre țara care a lansat/ semnalat un trend și țara care vrea să îl preia. Asta ca să nu trăim dezamăgiri când contorizăm rezultatele. ;)

TikTok

A fost lansat un portal pentru creatorii de conținut TikTok și le va permite acestora crearea unor videouri de până la 3 minute.

Dacă vorbim dpdv organic, TikTok este o platformă foarte mișto pe care să te promovezi dacă ești un brand global, căruia nu îi pasă de faptul că mai mult de jumătate dintre urmăritori sunt cu IP de altă țară decât aia din care livrezi mesajul. Dacă vinzi eugenii doar la magazinele de cartier… vei vedea numere mari în rezultatele de pe TikTok, dar nu și în portofel.
Desigur, lucrurile stau un pic diferit când vine vorba de paid media, pentru că acolo ai control asupra targetului. Dar, din nou, dacă ești o eugenie și nu ai idee cum să îți integrezi brandul natural… mai bine rămâi la ce făceai înainte.

Facebook

Pentru că nu interesa pe nimeni, a dispărut Our Story din secțiunea About. A simțit cineva mâhnire în suflet din această cauză, oare?

Apar tot mai multe îmbunătățiri în videourile de pe Facebook și în modalitatea lor de livrare către publicul larg, în speranța că anumiți creatori de conținut vor rămâne fideli acestei platforme. Dar știți oare pe cineva care creează conținut video doar pentru Facebook?

De la 1 februarie paginile mai au dreptul doar la 250 de ad-uri active/ în Learning/ în review în același timp –> aici detalii și aici poți verifica numărul de ad-uri la care mai ai dreptul în următoarea perioadă.

Ce face omul face și …Mark, așa că în urma unor Room-uri de pe Clubhouse în care a participat și el, a anunțat că și Facebook va avea Rooms. Revoluționar.

Comoara denumită Audience Insights a dispărut de la 1 iulie 2021, iar pentru a putea vedea audiențele pentru Facebook și Instagram ar trebui să folosești statisticile din Facebook Business Suite Insights.

Prin funcționalitatea Facebook WiFi, cei din vecinătatea businessului tău vor putea să se conecteze la Wi-Fi fără a mai introduce o parolă. Și vei avea acces la anumite date ale vizitatorilor care folosesc internetul tău, desigur.

Apare și Facebook Bulletin – soluția de publishing de la Facebook, concurentul principal pentru newsletterele plătite ale altor platforme.

Am zis Facebook Inc.? Pardon, de acum grupul de aplicații/ compania se numește Meta.

Instagram

Permite ascunderea numărului de like-uri de la postări, poți publica ceva frumos din varianta desktop, poți urmări story-urile prietenilor de pe desktop

Cea mai frumoasă parte este că a scos nenorocirea de „Swipe up” din stories, care devenise obsesia multor brand manageri. De acum poate oricine să pună link într-un story.

Dacă ai impesia că ai șters o poză și ea s-a dus în eter, ei bine… o mai poți recupera.

Cu toate resursele și instrumentele care există deja pe Instagram, Professional Dashbord ajută la reunirea tuturor acelor informații centralizate într-un singur loc.

Au dat drumul la Live Rooms, unde poți să ai live-uri cu 4 participanți. Instagram anunțase de ceva vreme acest feature și suntem curioși dacă va veni la pachet în curând cu shops sau cu funcție de donație pentru creatori.

Pentru suportul creatorilor de conținut Instagram introduce IGTV ads – ar apărea inițial atunci când oamenii dau click pentru a viziona videoclipuri IGTV din previzualizarile din feed. De asemenea, nici Reels nu rămân pe margine: ad-urile Reels vor avea o lungime de până la 30 de secunde și vor avea un format vertical, similar cu ad-urile din Instagram Stories.

Instagram Collab = două persoane pot face conținut la comun, adică postările de la una pot să apară pe profilul celeilalte (în Feed) sau Reels făcute împreună. Sursă: https://bit.ly/3y89LBf

Live-urile vor putea fi programate cu până la 90 de zile în avans, iar urmăritorii vor putea seta un reminder cu privire la data evenimentului.

Vei putea șterge o imagine dintr-o postare de tip carusel – dar este important de menționat că imaginea nu poate fi înlocuită sau nu poți reorganiza imaginile din postare. 

LinkedIn

Au și ei stories. Și au și ei Swipe up.

LinkedIN anunță retragerea de pe piața din China, în urma presiunilor din partea statului de a deține controlul asupra activității online. În 2014, LinkedIn se lansase în China cu o versiune diferită a platformei, construită în conformitate cu restricțiile locale.

WhatsApp

Autentificare biometrică pentru variantele desktop și web.

Mai nou, mesajele pot dispărea (dacă setezi tu asta) după 24 de ore, 7 zile sau 90 de zile de când au fost trimise. Timp în care te rogi să nu fi fost făcute capturi de ecran, nu?
Și dacă tot vorbim de chestiuni temporare, WhatsApp lansează o nouă opțiune – poze și video-uri care dispar după ce sunt vizualizate. Astfel, ei își propun să ofere utilizatorilor mai mult control asupra confidențialității chat-urilor. Sursa: bit.ly/37vfyoD

În curând vei putea folosi aplicația WhatsApp pe 4 device-uri, concomitent, fără a mai fi deconectat de pe acestea. Sursa: https://tcrn.ch/3zcS1W4

YouTube

YouTube a anunțat în 2021 o serie de actualizări pentru YouTube Studio, menite să ofere mai multe informații creatorilor de conținuț. Pe lângă Dark Mode, Youtube adaugă opțiunea de completare automată a hashtag-urilor și „Mențiuni”, opțiune care le va permite creatorilor să urmărească numele lor în app. Sursa: bit.ly/3xVDDzA

Este extins accesul la rapoartele privind veniturile lunare și sursele de trafic în cadrul aplicației mobile. Mai mult, platforma adaugă 5 piețe noi pentru opțiune de merchandising, prin care creatorii de conținut își pot expune produsele sub clipurile video sau în pagina canalului. Sursa: bit.ly/39timU4

Și ultima chestiune, dar nu cea din urmă: va fi ascuns numărul de dislike-uri pentru videouri, pentru a se asigura că promovează interacțiuni respectuoase între public și creatorii de conținut. Youtuberii vor putea vedea în continuare numărul de dislike-uri în privat.

Clubhouse

A avut un boom spectaculos la începutul anului (în România), când oamenii erau în case (nah, era și cam friguț), nevorbiți și dornici să își valideze ideile cu oameni din industria lor – cu care poate altfel nu ar fi putut să intre în legătură. Numai că imediat ce s-a ivit o rază de soare și a dispărut senzația de ce tari suntem noi că avem iOS și stăm pe Ch, platforma a fost dată uitării. Și nici din room-urile sponsorizate de branduri nu a mai rămas nimic (nici nu avea ce, luând în considerare faptul că ori erai prezent în momentul t0 și prindeai informația furnizată – dacă era ceva notabil, ori pa-pa!) –> lucrurile au funcționat perfect până s-a disipat efectul FOMO.
În continuare, update-uri imporante pot fi văzute în aplicație de la o lună la alta (mesaje private, monetizare, înregistrarea room-urilor, trimiterea unor cut-uri dintr-un room către terți etc), doar că au venit a little too late. Practic, Clubhouse în România s-a născut talent și a murit speranță.

În loc de concluzie: creatorii de conținut se schimbă, cum ne schimbăm și noi, publicul. Dacă ieri ne uitam numai la tutoriale despre cosmetice și cum să împachetezi un urs de pluș, astăzi obiceiurile de consum au „suferit” modificări, iar rețelele sociale sunt și ele dornice să se replieze. Publicul este din ce în ce mai pretențios și nu mai merge figura cu „mulți dintre voi m-au întrebat” sau „nu e reclamă, dar mă spăl cu Pantene toată ziua”. Supraviețuiesc cei care se adaptează și care livrează calitate.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.