Februarie 2023: Noutăți din Digital Marketing despre care ar trebui să știi

Cine ar fi crezut că luna ianuarie trece atât de repede? Haide să vedem ce bunătăți găsim pe platoul Digital Marketing.

FAMILIA META

Utilizatorii Facebook Creator Studio vor fi în ușoară suferință deoarece platforma se va închide, iar de acum înainte vom folosi Meta Business Suite;

Meta Creator Studio migration

Instagram lansează „Quiet Mode”, opțiune prin care poți pune pe pauză notificările pentru o perioadă la alegere;

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

Update-ul din Accounts Center te ajută să-ți gestionezi mai ușor setările de confidențialitate pe Facebook, Messenger și Instagram, într-un singur loc;

Instagram îți permite să-ți adaugi avatarul că variantă a imaginii de profil, iar vizitatorii pot face flip între cele două și poți menționa pe cineva într-un story și după ce acesta a fost publicat (Click pe „…More”- „Add Mention” și adaugă tag-ul);


Meta spune că nu va mai permite reclame personalizate către utilizatorii sub 18 ani pe baza activității lor pe Facebook și Instagram;

Avem aici un serviciu care îți promite (pe bune!) că te scapă de clonele de pe Instagram!

Meta lansează Sistemul de Reducere a Variațiilor (SRV), conceput pentru a distribui echitabil reclamele pe platformele Meta;

Instagram elimină tab-ul „Shop” din meniu;

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Adam Mosseri (@mosseri)

WhatsApp lansează suport proxy – actualizarea îți va permite să alegi un server proxy pentru a rămâne conectat, chiar dacă rețeaua locală se defectează. De asemenea, testează pe Android „Voice Statuses” cu durata de 30 de secunde și va permite alegerea calității fotografiilor înainte de a le trimite în chat;

Meta a prelungit parteneriatul cu Shutterstock în privința imaginilor generate de AI.

LINKEDIN

LinkedIn înregistrează niveluri record de engagement în app, raportând o creștere de 18% a numărului total de sesiuni;

Tot ei adaugă o nouă opțiune care îți va permite să vezi la ce newslettere s-au abonat alți membri în aplicație;

Vom avea noi filtre pentru categoriile de locuri de muncă și noi opțiuni de căutare pentru produsele listate în app.

 

YOUTUBE

YouTube adaugă câmpul „Locație” în procesul de publicare al videoclipurilor Shorts:

Adaugă un nou element de analiză privind creșterea numărului de abonați, thumbnail pentru Shorts și altele:

Începând cu 1 februarie, creatorii de conținut vor putea câștiga bani din reclamele afișate în feed-ul Shorts;

Testează recomandarea hashtag-urilor pentru clipurile Shorts, opțiune care va ajuta platforma să clasifice mai bine conținutul.

 

TIKTOK

TikTok facilitează colaborarea dintre branduri și creatori de conținut,  printr-un update care le permite managerilor de talente să administreze campanii și să fructifice noi oportunități;

Vei putea să etichetezi filme și seriale în videoclipuri, cu link către IMDb;

SUA interzice TikTok pe telefoanele oficiale ale parlamentarilor – interdicție apărută pe fondul temerilor că datele colectate ar putea permite guvernului chinez să spioneze americanii.

 

TWITTER

Twitter a interzis oficial accesul aplicațiilor terțe (TweetBot, Echofon, Twitterrific) la platforma sa.

Elon Musk pregătește o serie de actualizări ce țin de UI și urmează să fie lansate în lunile următoarele. Și tot el este de părere că afișând numărul de vizualizări al tweet-urilor din cronologie va încuraja activitatea utilizatorilor pe platformă. Hmm… Nu știm dacă e adevărat.

Twitter se gândește să vândă nume de utilizator, prin licitație.

Din februarie dispar long form tweets

 

DIVERSE

Netflix te va face în curând să plătești pentru utilizatorii care-ți folosesc abonamentul și nu locuiesc cu tine. Abia aștept să văd cum își vor da seama că sunt în vacanță sau că m-am uitat în urmă cu o oră la un serial în București, dar acum sunt în Ploiești, tot eu;

Amazon devine a treia cea mai mare companie de publicitate digitală, cu venituri din reclame de 31 miliarde de dolari în 2021. Primele companii din top sunt Google și Facebook;

Apple a lansat audiobooks citite de AI.

Începe procesul în care Musk este acuzat de fraudă pentru că a scris pe Twitter că se gândește să scoată Tesla de pe bursă.

OpenAI a angajat oameni din Kenya ca să filtreze și eticheteze conținutul sensibil de pe internet pentru ChatGPT. Au oprit procesul cu opt luni înainte de expirarea contractului, parțial din cauza „naturii traumatice” a ceea ce trebuiau să citească. De asemenea, ChatGPT a aplicat pentru un job la o firmă de consultanță. Angajatorii au considerat că documentul era mai bine scris decât 80% dintre cele depuse de oameni.

Google, de asemenea, pregătește o posibilă închidere a platformei de podcasting Google Podcasts.

 

––

Nu uita să te abonezi la newsletterul lunar și să ne dai follow pe Instagram, unde publicăm știrile săptămânale și multe alte informații prețioase.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.