Chiar dacă ai cont de TikTok sau nu, sigur au ajuns la tine o mulțime de videos preluate de pe platformă, iar amploarea pe care a luat-o rețeaua socială în România se vede și în numărul de utilizatori – peste 8.9 milioane de utilizatori români (de peste 18 ani).
TikTok face deja parte din strategia multor branduri din România, fie că vorbim de magazine de haine, produse alimentare și nu numai. Totuși, peste hotare platforma este deja folosită pentru employer branding, drept o modalitate mai puțin formală de a comunica valorile și cultura unei companii.
Nu este greu de înțeles de ce, ținând cont de faptul că 79% din persoanele care sunt în căutare de job ajung și pe rețelele sociale atunci când au nevoie de o schimbare de profesie. În plus, 40% dintre reprezentanții generației Z preferă să folosească TikTok drept motorul preferat de căutare (motiv pentru care și platforma a început să indexeze mai bine cuvintele cheie în căutări). Aici intervine și potențialul TikTok pentru acele companii care caută tinere talente.
De aceea, companii precum The Washington Post folosesc TikTok nu doar pentru awareness în rândul cititorilor săi, ci și pentru recrutare, iar videourile dinamice & în stilul mai puțin formal al platformei merg mână în mână cu marketingul de recrutare, dacă vrei:
- Să umanizezi brandul / compania
- Să ajungi la o audiență mai mare
- Să arăți cultura companiei
- Să crești brand awareness în rândul potențialilor angajați & nu numai
- Să recrutezi tineri
Desigur, cheia succesului este ca videourile publicate să se integreze natural în feedul TikTok și să fie cât mai simple. Pentru a crea content pe TikTok, inclusiv pentru employer branding, este, evident, important ca ceea ce postezi să pară cât mai autentic și nativ platformei. Iată mai jos un exemplu simpatic de la TikTok, care nu se sfiește să arate că meetingurile pot fi #fun. 😉
@lifeattiktok We are in a serious meeting now – discussing new hashtag challenges 🤔 #meetmypet #lifeattiktok #wfhchallenge #드랍더썬글라스
♬ Banana (feat. Shaggy) [DJ FLe – Minisiren Remix] – Conkarah
Deci, atât timp cât videourile sunt entertaining sau relatable (relevante utilizatorilor) și transmit valorile sau beneficiile companiei, știi deja că ești pe drumul cel bun. Inspirația nu este însă întotdeauna la îndemână, așa că găsești mai jos și câteva idei de content pentru employer branding:
- Cultura companiei – o poți evidenția prin videouri simpatice cu angajați care pot arăta ce face compania unică și ce îi face să se simtă bine la locul de muncă
- Beneficiile companiei – fie că vorbim de ore flexibile de muncă, abonamente la rețele private de sănătate, welcome gifts, abonamente la sală sau cel mai cool spațiu de lucru, sigur găsești lucruri pe care angajații le apreciază și care ar atrage atenția și viitorilor tăi colegi
- Sfaturi de carieră – cei la început de drum sau care caută să se angajeze în domeniul din care face parte compania ta sigur ar aprecia niște tips & tricks pentru a-și găsi un job mai ușor, pentru un CV ca la carte sau sfaturi pentru un interviu de succes
- Testimoniale – lucrurile par cu atât mai reale atunci când angajații companiei oferă testimoniale despre viața profesională, arată o zi din viața lor la birou sau îți prezintă lucrurile cu care se ocupă / ce presupune postul respectiv
@lifeattiktok A day in the life of a TikTok SMB account manager! ✨❤️ #LifeatTikTok #TeamTikTok
- Behind-the-scenes – arată-le urmăritorilor un tur al biroului, un teaser cu ultimul proiect / produs în lucru, filmulețe din procesul de fabricare și chiar angajați care se distrează la birou sau fac diverse challenges
- Program de internship & noile posturi – sigur găsești tineri interesați să participe la un program de internship sau care să le trimită prietenilor oportunitățile pe care le promovezi pe TikTok
@washingtonpost Imagine telling someone a few years from now that this TikTok led to your job at the Washington Post #interns #internship
Marketingul de recrutare pe TikTok nu se limitează însă doar la ideile de mai sus, ci sunt multe companii care se folosesc de trendurile de pe platformă pentru mai mult awareness. Atât timp cât alegi trendurile cu grijă, astfel încât să fie relevante audienței tale și potrivite brandului, pot fi un mod eficient de a fi descoperit de mai mulți utilizatori, dar și de a transmite o cultură de muncă mai degajată, modernă.
În afară de a folosi diverse secvențe din alte clipuri populare și contextuale, poți folosi elemente în trending pe TikTok, precum:
- Folosește melodii populare – nu degeaba TikTok lucrează constant la dezvoltarea bazei de muzică de pe platformă; mai mult de atât, poți folosi diverse sunete originale, amuzante și chiar contextuale, pentru a-ți face contentul mai entertaining
- Trending hashtags – poți folosi hashtags populare pe platformă și chiar căuta hashtags cu potențial pe nișa care te interesează aici
- Challenges – fie că vorbim de dansuri virale sau lip-syncing, challenge-urile arată audienței tale că angajații au puțin timp și pentru distracție la locul de muncă și că mediul de lucru nu este unul rigid (fapt important pentru generația Z)
Nu se poate să vorbim de employer branding fără să vorbim și de brand ambassadors însă. Spre exemplu, pe contul de TikTok The Washington Post vei vedea cam aceeași angajați care creează contentul ce le-a adus peste 1.6 milioane de urmăritori. Atunci când promovezi nu doar compania, ci și angajații, arătând perspectivele lor de la locul de muncă și implicându-i direct în procesul de recruitment marketing, te și alegi cu câteva beneficii:
- Relaționare – este mai ușor pentru audiența ta să relaționeze cu viața profesională și challenge-urile unui angajat decât unui team leader / CEO și, implicand angajați din mai multe departamente (ca brand ambasadori ai companiei) le permiți utilizatorilor să vadă mai multe fațete ale organizației
- Promovarea colegilor – employer branding nu trebuie să se rezume doar la recrutare, ci și retenția angajaților este un punct important pentru cei interesați să lucreze în compania ta. Prin promovarea meritelor colegilor și a celor care fac parte din companie de mult timp, arăți că aprecierea face parte din cultura organizației tale
- Idei – nimeni nu știe mai bine ce content este relevant potențialilor angajați și ce beneficii pot fi mai importante pentru ei decât cei care fac deja parte din organizație, așa că actualii tăi colegi te pot ajuta să găsești noi idei de videos și să-și ofere inputul pe strategia de employer branding
Chiar pe contul de TikTok al platformei (@lifeattiktok) găsești content variat, care respectă multe dintre sfaturile de mai sus.
Nu în ultimul rând, este perfect ok ca clipurile companiei tale să nu fie perfecte. Din contră, este chiar indicat să nu cazi în capcana unor filmări complexe, ci să arăți într-un mod genuin și degajat ce are compania ta de oferit.
Iar pentru că employer branding + TikTok = ❤️ (în special pentru generația Z), nu se poate să nu încheiem articolul cu un video amuzant & relevant pentru creatorii de TikTok employer branding content de pretutindeni. 😉
@yellowexpressau Brace yourself boys!! #fyp #funny #marketing