August 2019: noutăți din Social Media despre care ar trebui să știi
Mai sunt aproximativ 150 de zile până în 2020 și tot atâtea zile cu noutăți din partea platformelor de Social Media. Dar până una-alta, haide să vedem care sunt cele mai importante anunțuri din luna iulie, de care să ții cont în perioada următoare:
1. Facebook a publicat rezultatele financiare pentru trimestrul trecut, iar apoi au primit o amendă de 5 miliarde de dolari. Pentru care să ne bucurăm mai tare? Ce trebuie notat este faptul că amenda dată de FTC către Facebook este una dintre cele mai mari amenzi date vreodată de guvernul US pentru orice tip de ilegalitate.
Tot cu raportul trimestrial au venit și câteva cifre interesante cu privire la utilizarea platformelor din suita Facebook: peste 2.7 miliarde de oameni folosesc Facebook, WhatsApp, Instagram sau Messenger, dintre care 2.1 miliarde o fac zilnic. 94% din bugetele de advertising s-au îndreptat către Mobile;
2. Dacă tot vorbim despre mobile, atunci sigur trebuie să iei în considerare și faptul că s-a modificat dimensiunea imaginilor din ad-urile plasate în Facebook Mobile Feed (sunt comprimate, cât mai aproape de formatul square), iar limitarea de text a ajuns la 3 rânduri. Ceea ce este cum nu se poate mai bine, deoarece textele extrem de lungi sunt ineficiente și indică irelevanță în exprimarea gândului;
3. Cifrele din Social Media pentru luna iunie 2019 au fost publicate de către cei de la Zelist și sunt tot mai interesante: ne apropiem virtiginos de milionul de utilizatori YouTube, peste 88.000 de pagini de facebook, iar numărul de utilizatori de Instagram crește și el tot mai repede – ajungând la peste 1.1 milioane;
4. Instagram vine cu un pachețel de noutăți: ia măsuri pentru a preveni fenomenul de bullying de pe platformă; dacă ai auzit de branded content pe Facebook și cum brandurile tag-uite pot promova postarea în paid partnership, află că acum se poate și pe Instagram să procedezi la fel: brandurile pot utiliza Ads Manager pentru a promova o postare în care au fost tag-uiți, în Instagram Feed; engagement-ul organic continuă să scadă în instagram, într-un ritm rapid. Am un deja vu – parcă așa a fost și cu Facebook, înainte de a insista să ne ia banii; un nou tip de sticker, pe care te poți înscrie să join chat group direct dintr-un Story;
5. Aici o selecție excelentă de grupuri de Facebook Marketing (la nivel global) pe care vă sugerez să o parcurgeți și să o luați în considerare. Pe lângă acestea, nu uita să dai Join și pe acest grup;
6. Știi să verifici de ce vezi o anumită reclamă în Facebook, dar și care sunt preferințele tale – în urma cărora ajungi în targetul brandurilor? Secțiunile respective se vor bucura de îmbunătățiri;
7. Știi cum să faci un thumbnail (pentru link preview-ul tău) care să atragă cât mai ulte clicuri? Acesta este un articol interesant;
8. LinkedIN se joacă cu paginile și algoritmul news feed-ului. Tot din partea LinkedIN vom mai avea (introdus treptat) un update prin care putem lista în profil serviciile pe care le oferim noi ca oameni;
9. Facebook oferă treptat advertiserilor opțiunea de a plasa anunțuri în rezultatele căutărilor din platformă;
10. Ai prins trendul cu FaceApp, ce a revenit după aproximativ 2 ani de la ultima viralizare? Dar de citit Termenii și Condițiile aplicației – ai făcut-o? Poate nu ar trebui să mai ignori și să înțelegi că prețul pe care l-ai plătit a fost furnizarea unor informații prețioase;
11. Un nou tool îți trimite alerte ori de câte ori competiția lansează o campanie;
12. Snapchat a lansat campania Real Friends prin care atacă direct Instagram prin hashtag-urile #realfriends și #friendshipquotes;
13. Instagram va separa notificările de NewsFeed de cele din Stories prin introducerea secțiunii ”Stories about you” pentru a fi notificat atunci când cineva te menționează într-un Story. În acest moment, mențiunea este privită ca un mesaj privat.
Ți-a plăcut ce ai citit? Nu uita să te abonezi la Newsletter, promitem să primești cele mai cool informații cu o frecvență care ne va trimite în top-ul preferințelor tale. 🙂 We put SM in DSM.