Ianuarie 2025: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi

La început de 2025, ne uităm cu multă speranță spre inovațiile care vor contura platformele sociale și strategiile de promovare. În rândurile care urmează, vei găsi o selecție prietenoasă de noutăți și schimbări din ultimele săptămâni, alături de linkuri și date oficiale, pentru a-ți pregăti la maximum planurile și campaniile de digital marketing. Let’s do this!

META (Facebook, Instagram, WhatsApp, Threads)

🟢 Instagram trece brusc de la recomandarea de a nu posta Reels mai lungi de 90 de secunde (pe motiv că „oamenii nu le urmăresc”) la a permite clipuri de până la 3 minute, pe care le va „recomanda la fel de mult” ca pe cele scurte. Practic, ce părea de neconceput anul trecut – și era chiar descurajat de echipa Instagram – a devenit brusc noua strategie a platformei, care susține acum că „apetitul pentru conținut de lungă durată se schimbă”.

 

Vezi pe Threads

 

🟢 Pentru pasionații de social media, iată câteva trenduri noi și incendiare pe Reels: „DtMF”, „Messy x Dreams”, „Supercut” și „John Wall x Teach Me How to Dougie”. Aceste formate muzicale și stiluri de editare atrag deja atenția creatorilor de conținut dornici să-și surprindă publicul cu ceva proaspăt și dinamic.

🟢  Te cam supără noul update al Instagram, prin care postările din preview nu mai sunt pătrate, ci portrait? Iată ce poți face:
1. Click pe cele 3 puncte ale postării pe care vrei să o editezi (colț dreapta sus)
2. Click pe „Adjust Preview”
3. Click pe „Fit” și alege culoarea fundalului (alb sau negru) care îți va completa imaginea, astfel încât să ajungă la dimensiunile potrivite.

Instagram vertical grid

🟢 Meta a închis recent conturile personajelor AI de pe Instagram și Facebook, ca reacție la valul de nemulțumiri exprimate de utilizatori. Decizia a deschis o dezbatere mai amplă privind limitele interacțiunilor digitale și rolul pe care AI îl poate juca în comunitățile online.

🟢 Meta își retrage serviciul de verificare a informațiilor de pe Facebook și Instagram, invocând libertatea de exprimare, dar generând controverse și critici vehemente.

🟢 Un studiu Buffer arată că există anumite intervale orare care pot spori semnificativ vizibilitatea și interacțiunile pe Instagram, confirmând importanța timingului în social media. Permiteți-mi să completez acest „studiu” cu: să nu uităm totuși cine ne este audiența pe fiecare brand, care sunt obiceiurile de consum al produselor pe care le promovăm, când au postat cei din acest studiu, dacă au promovat etc.

A graph showing the best time to post on Instagram in 2025

🟢 Instagram a lansat un infografic cu trucuri utile pentru optimizarea reach-ului postărilor, venind astfel în ajutorul creatorilor și brandurilor care doresc mai multă vizibilitate.

🟢 WhatsApp își extinde funcționalitățile cu opțiuni video și reacții noi, menite să facă interacțiunile mai dinamice și amuzante pentru utilizatori.

🟢 Meta implementează o funcție care le permite comunităților să adauge note explicative la postări, încurajând astfel colaborarea și clarificarea informațiilor.

🟢 Experții Instagram vin cu strategii și sfaturi actualizate pentru a obține mai multă expunere și un nivel mai ridicat de interacțiune pe platforma Instagram.

🟢 Meta introduce reclame pe Threads – pentru început, pentru câteva branduri din SUA și Japonia.

🟢 Meta își extinde ecosistemul de instrumente creative prin lansarea unei aplicații mobile de editare video, oferind utilizatorilor opțiuni avansate pentru a-și personaliza și transforma conținutul, direct de pe telefon.

 

Vezi pe Threads

 

🟢 Vă puteți adăuga contul WhatsApp în Accounts Center (cu care eu am tot avut probleme, întrucât trebuie să ai maaaare grijă când setezi legăturile dintre conturi și pe ce conturi să te logheze automat când te loghezi pe cel „părinte”). La ce vă ajută acest lucru? La a putea share-ui un status pe toate platformele unite în același Account Center. Ce spuneam despre Fediverse?

Two screens showing option to cross post WhatsApp status to IG or FB

🟢 Funcția de colaborare pe postări și Reels se extinde, permițând creatorilor să semneze împreună același conținut. Astfel, vizibilitatea și impactul cresc prin partajarea publicului.

🟢 Instagram implementează acum blocarea capturilor de ecran pentru mesajele trimise în „Vanish Mode” și pentru conținutul setat pe „View Once”. Noua alertă din aplicație îi informează pe utilizatori că nu mai pot face capturi de ecran la aceste mesaje, oferindu-le mai multă siguranță și intimitate.

Instagram view once restriction

🟢 Meta îmbunătățește transparența link-urilor afiliate pentru creatori, oferind utilizatorilor mai multă claritate. Această actualizare este benefică atât pentru creatori, cât și pentru publicul lor.

🟢 Instagram lansează aplicația Edits, dedicată editării video, similară cu CapCut, oferind creatorilor de conținut mai multe opțiuni de personalizare.

TikTok

🟢 Platforma va marca materialele generate cu inteligență artificială, astfel încât utilizatorii să știe exact ce tip de conținut consumă, într-un efort de a menține autenticitatea digitală.

🟢 Pe fondul interdicțiilor tot mai probabile, TikTok caută soluții pentru a-și păstra relevanța pe piață și a calma temerile legate de securitate.

🟢 Dove a inițiat o campanie pe TikTok menită să combată rezoluțiile de Anul Nou care pun presiune pe aspectul fizic, înlocuindu-le cu mesaje pozitive despre acceptare și încredere în sine. Abordarea le amintește utilizatorilor că sănătatea emoțională contează mai mult decât numerele de pe cântar.

🟢 Eric Schmidt, fost director executiv al Google, lucrează în secret la un nou startup de inteligență artificială, numit Hooglee, care își propune să „democratizeze crearea de videoclipuri cu ajutorul AI” și ar putea deveni un concurent pentru TikTok.

YouTube

🟢 YouTube testează un sistem automat de generare a Shorts, menit să transforme conținutul mai lung în clipuri scurte și atractive. Scopul este să aducă mai mulți creatori în ecosistem și să le simplifice procesul de producție video.

🟢 YouTube se aliniază cu tendințele din 2024, punând accent pe diversitatea conținutului popular, de la ASMR la vloguri. Platforma reflectă o varietate tot mai mare de interese, strânse sub forma acestui raport.

🟢 Recenziile și unboxing-urile influențează puternic deciziile de cumpărare, mai ales în perioada sărbătorilor, YouTube și TikTok fiind lideri în acest trend.

LinkedIn

🟢 LinkedIn testează un feed video separat, menit să promoveze conținutul vizual și să stimuleze storytelling-ul. Platforma profesională speră astfel să ofere creatorilor o modalitate mai dinamică de a-și prezenta expertiza și de a atrage un public mai larg. Asta în timp ce testează mărirea dimensiunii videoclipurilor în feed-ul principal, pentru a îmbunătăți vizibilitatea acestora. Prin această schimbare, platforma urmărește să stimuleze un engagement mai mare și mai autentic.

🟢 LinkedIn experimentează noi opțiuni de „boost” pentru postările personale, oferind utilizatorilor posibilitatea să-și extindă mai ușor audiența. Rămâne însă de văzut cum se va împăca această abordare cu profilul tradițional, axat pe profesionalism, al platformei.

🟢 De asemenea, vor introduce un set de instrumente avansate pentru eficientizarea campaniilor publicitare, permițând o targetare mai fină și o optimizare mai bună a ROI-ului. Scopul este să ajute advertiserii să-și atingă publicul mai eficient, maximizând impactul și conversiile pe platforma profesională.

🟢 Apoi, introduce opțiunea de slideshow pentru bannerele de profil, oferind utilizatorilor mai multă libertate în personalizare. Designul profilului devine astfel mai dinamic și atractiv.

LinkedIn profile banner update

Interesante

🟢 Programele de loialitate devin mai atrăgătoare prin parteneriate între branduri, dar provocările logistice și costurile ridicate pot limita implementarea acestora. Alegerea partenerilor potriviți este crucială pentru succesul acestor inițiative. De asemenea, politicile flexibile precum returnările ușoare pot încuraja vânzările și fidelizarea clienților.

🟢 Startup-ul chinezesc DeepSeek a lansat R1, un asistent AI similar cu ChatGPT al OpenAI, care, potrivit testelor, depășește performanțele acestuia în anumite domenii. Deși a fost dezvoltat cu investiții semnificativ mai mici, de doar 6 milioane de dolari, și pe cipuri Nvidia de nivel mediu, R1 a reușit să surclaseze concurența, având în vedere embargoul american asupra tehnologiei avansate.

🟢 Dacă trebuie să citești foarte mult într-un timp foarte scurt, sigur ți-ar fi de ajutor o aplicație AI care să îți genereze rezumate. Aici găsești 10 soluții care te pot ajuta.

🟢 The New York Times a intervievat sute de romancieri, editori, jurnaliști, critici, poeți, traducători, librari, bibliotecari și alte personalități din lumea literară, solicitându-le să aleagă cele mai bune 10 cărți ale secolului XXI, publicate în Statele Unite, în limba engleză, după 1 ianuarie 2000. Vezi aici ce a ieșit.

🟢 Influencerii vor juca un rol dominant în 2025, punând accent pe AI, micro-comunități și parteneriate autentice. Dacă vrei să discutăm despre asta, știi unde ne găsești.

🟢 Un antreprenor uimit să observe cum membrii familiei sale preferau să petreacă timpul pe rețelele sociale, a creat aplicația iOS Steppin, care ajută utilizatorii să-și blocheze accesul la rețelele sociale și să-l restabilească doar dacă fac un anumit număr de pași. De exemplu, 1 minut pe TikTok = 100 de pași. Disponibilă doar pentru iOS.

🟢 Aici găsiți aplicații utile pentru editarea video (unele gratuite). Iar aici găsiți cele mai urâte site-uri din univers.

🟢 OpenAI explorează posibilitatea reclamelor pe ChatGPT, pentru a acoperi costurile ridicate.

🟢 Neutilizarea internetului dimineața a fost demonstrată ca având un impact pozitiv asupra stării psihice. În plus, Radiooooo este o arhivă uriașă de muzică gratuită, organizată pe țări (inclusiv România) și ani, de la 1900 până în 2070.

🟢 Google Ads oferă instrumente pentru evaluarea performanței campaniilor:

  • Conversion Lift măsoară impactul real al reclamelor, comparând utilizatorii expuși și cei neexpuși.
  • Brand Lift evaluează eficiența reclamelor video pe YouTube prin feedback-ul utilizatorilor.
  • Search Lift analizează influența reclamelor asupra căutărilor pe YouTube și Google Search.

În încheiere: nu uita să le spui și prietenilor din industrie să se aboneze la cel mai mișto newsletter din lume. Acesta, desigur.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.